Meie projektid

Esvika e-pood
Tarkvaraarendus
Projekti eesmärgid
  • Luua täisfunktsionaalsusega e-pood, mis arvestab tegevusvaldkonna eripärasid
  • Luua töötajatele lihtne ja mugav lahendus toodete haldamiseks
  • Liidestada e-poega ka välised infosüsteemid, nende seas laoarvestus- ja majandustarkvara
Lahendus
  • E-pood, mis võimaldab ka konsultatiivset müüki, pakub kasulikke lahendusi turundusülesannete täitmiseks ning on liidestatud mitmete väliste infosüsteemidega
  • Kasutatud tehnoloogiad: .NET Core 3.0, Entity Framework Core, Dapper, MariaDB, SendGrid, Hangfire, Moq, xUnit, Vue

Klientide ootused e-äridele on kasvanud ja lihtsalt tootekataloogiga enam hakkama ei saa. Nii otsustas ka elektrimaterjalide müügiga tegelev Esvika liikuda veebipõhiselt staatiliselt tootekataloogilt täisfunktsionaalse e-poe peale, mis oleks ühendatud ka firma teiste infosüsteemidega, sealhulgas ka lao- ja raamatupidamistarkvaraga.  

Kuigi iga e-poe tähtsaimaks ülesandeks on hea kliendikogemuse pakkumine ja ostmise võimalikult lihtsaks tegemine, siis on kõige selle taga olulisel kohal ka IT-arenduse pakutav automaatika: käsitööd jääb oluliselt vähemaks, süsteemid suudavad omavahel suhelda ja klient saab täpsemalt, kiiremini ning vähese vaevaga teenindatud. 

Esvika uue e-poe puhul oli Uptime’i arendustiimi ülesandeks luua senise staatilise veebipõhise tootekalaoogi asemele kõigi võimalustega e-pood, kus müüa kogu Esvika laia kaubavalikut nii teistele ettevõtetele kui ka eraisikutele.  

Lisaks tuli anda Esvika enda töötajatele mugavam ja paindlikum võimalus veebiplatvormil tooteid hallata, kui senine laoarvestuse lahendus pakkus. 

Arendusprotsessi käigus selgus, et ükski turult leitav valmislahendus või pooltoode ei vastanud päris täpselt nendele nõudmistele, mis Esvikal oma veebipoele olid, sestap tuli luua mitmeid erilahendusi ning kohandada juba valmis olevaid süsteeme.  

Loe pikemalt!

E-äri projektis on olnud koostöö Uptimeiga hea ja tulemuslik. Oleme koostöös lahendanud ka keerukamad küsimused meie protsesside parendamiseks ja valmis saanud esimese etapi meie elektroonilisest müügikanalist klientidele. Edasine koostöö jätkub, sest palju häid mõtteid vajavad realiseerimist.
Guido Tamm
Juhatuse esimees, Esvika
Alexela uus mobiilirakendus
Mobiili- ja pilverakendused
Projekti eesmärgid
  • Tuua äppi kokku kõik kliendi jaoks oluline: info teenuste kohta, tarbimise ja tehingute ülevaade ning mitmed muud teenused
  • Liidestada mobiilirakendusega mitmed teised infosüsteemid
  • Tagada äpi kasutusmugavus ja töökindlus
Lahendus
  • Rakenduse front-end on ehitatud JavaScripti raamistiku React peale.
  • Äpi konteinerid on ehitatud operatsioonisüsteemide põhiselt ehk Androidi konteiner Javas ja iOS-i konteiner Swiftis.
  • Mobiilirakenduse back-endis on kasutatud järgmiseid tehnoloogiaid: Azure Cloud, Azure DevOps CI/CD, .NET Core, PostgreSQL, Redis cache, RESTful API integrations, Application Insights, NGINX, jt.

Hiljuti ilmavalgust näinud uus Alexela mobiiliäpp Androidile ja iOS-ile loob kliendile võimaluse kiirelt ja mugavalt saada ühe äpi abil ülevaate kõigest, mis on tema jaoks oluline – Alexela teenustest, oma tehingutest ja senisest tarbimisest. Uptime lõi projekti käigus lisaks rakenduse back-end äriloogikatele ja erinevate süsteemide integratsioonidele ka kasutajaliidese, mille põhidisain töötati välja üheskoos Alexela ja digiagentuuriga ADM Interactive.

Uue rakenduse loomisel lähenes Uptime projektile selge arusamaaga: aina enam mobiilistuvas maailmas peab klient saama oma nutitelefoni abil kiire, selge ja mugava ülevaate kõige kohta, mis on tema jaoks oluline.

Seega sai selgeks, et rakendus peab suutma anda ülevaate Alexela teenustest, näitama kliendile tema poolt tehtud tehinguid ning andma ka ülevaate tarbimisest. Lisaks sellele lisandus rakendusse võimalus vaid mõne näpuviibituse abil alustada navigeerimist lähimasse Alexela tanklasse või mugavuspoodi.

Loe pikemalt siit!

Alexela eesmärk oli jõuda läbi mobiiliäpi kliendile lähemale, äpi näol siis lausa taskusse. Ja seda nii, et äpp on kliendile ka kasulik – aitab hoida kokku kliendi väärtuslikku aega ent annab ka parema ülevaate tarbitavatest teenustest: leida tankla, saada pakutavaid soodustusi, otsida tankimise tšekke aga ka elektri- või gaasitarbimist ja arveid.
Tanel Viin
IT-juht, AS Alexela
KredExi uued veebilahendused
Projekti eesmärgid
  • Uute veebivormide loomine ja tugisüsteemidega liidestamine
  • Iseteeninduskeskkonna disaini ühtlustamine üldise disainifilosoofiaga
Lahendus
  • X-tee, TaRa ja SiGa liidestuste loomine; uute veebivormide ehitamine
  • Loodud lahendustes kasutatakse järgmisi tehnoloogiaid: MS .NET, JavaScript, Survey Project. 

2020. aastakevadel alanud koroonakriisi tõttupidid paljud ettevõtted oma uksed klientidele sulgema ning mõned majandusvaldkonnad on rohkem või vähem suletud siiamaani. Ettevõtete toetamiseks lõi riik uued meetmed, mille tarbeks tuli ka KredExil oma iseteeninduskeskkonda kiirelt luua uued erakorraliste laenu- ja käendustaotluste vastuvõtmise vormid.  

KredEx pöördus front-end tööde jaoks Uptime’i poole, et lisaks uute vormide ja tehniliste lahenduste loomisele uuendada ka iseteeninduskeskkonna disaini, pannes see paremini ühtima sihtasutuse üldise disainifilosoofiaga.  

Loe pikemalt siit.

Arendustöö tagas meie pikaajaline partner Uptime, kes aitas ka iseteeninduskeskkonna disaini ühtlustada sihtasutuse uue kuvandiga.
Thomas Lepik
KredExi tehnoloogiajuht
Sandmani hulgimüügi e-poe erilahendus
Tarkvaraarendus
Projekti eesmärgid
  • Front-end´i ehitamine olemasoleva kasutajaliidese disainiga arvestades
  • B2B e-pood vajab liidestust majandustarkvaraga ning suhtleb tootehaldussüsteemiga
  • Lisaks on B2B lahendus integreeritud väiksemate teenustega – näiteks e-kirjade saatmiseks, tarneviiside arvutamiseks jne.
Lahendus
  • Front-end´i erilahenduse ehitamine, kasutades selleks Vue´d ja Typescript´i
  • Tehnoloogiad: projekti front on kirjutatud Vue´s ja Typescript´is ning arenduse juures kasutati ka Webpack´i tööriista. Stiilide jaoks kasutati Bootstrap´i raamistikku. Back-end on kirjutatud .NET´is.

Sandman on suurim tarbijaelektroonika hulgimüüja Eestis. Kuigi ettevõttel oli juba varem olemas e-pood hulgimüügiks teistele firmadele, ei rahuldanud see enam uusi ärivajadusi. Sandman pöördus Uptime’i poole, et luua lihtne ja praktiline ärilt ärile ehk B2B e-pood, mida hulgiklientidel oleks mugav kasutada. Vaja oli arvestada mitmete hulgimüügist tulenevate erinõuetega e-poele.

Uue e-poe UI ehk kasutajaliidese disain oli juba olemas. Uptime’i tööks jäi front-end´i ehitamine, kasutades selleks Vue´d ja Typescript´i. Lisaks tuli projekti käigus välja ka disainilisi vajadusi, mille lisakujunduse tegi juba Uptime.

E-poe lahendus on Sandmanile spetsiaalselt arendatud. Kuna hulgimüügi platvormil on palju ärilisi keerukusi, tundus mõistlikum teha algusest lõpuni erilahendus. Samuti oli Sandmanil varem oma e-poega kogemus olemas, seega teadis tellija väga täpselt, mida nad soovivad ning platvormipõhised lahendused ei rahuldanud vajadusi.

Vt pikemalt siit.

Jäime väga rahule nii koostöö kui tulemusega ning julgeme Uptime’i soovitada ka teistele ettevõtetele arenduspartneriks.
Ago Henry Altjõe
Sandmani projektijuht
ÄRIPÄEVA uudisteportaalid ja teemalehed
Tarkvaraarendus
Projekti eesmärgid
  • Muuta mugavamaks ja kiiremaks toimetajate igapäevane töö uudiste loomisel ning haldamisel
  • Pakkuda dünaamilisemaid visuaalseid lahendusi, mis vana ja jäiga toote peal ei olnud enam võimalik
  • Ühtlustada teemalehtede koodibaas, et saavutada kuluefektiivsus lahenduste väljatöötamisel kõikides teemaveebides
Lahendus
  • Loodi React.js põhine modernne presentatsioonikiht koos seda toetavate dünaamiliste eraldiseisvate mikroteenustega lugemisõiguste haldamiseks, sisu kuvamiseks, uudiste nimekirjade kuvamiseks jm
  • Artiklite loomise tarkvara OpenContent seadistamine, arendamine ja juurutamine vastavalt projektile
  • Vanast keskkonnast uudiste migreerimine uude keskkonda
  • Kasutatud tehnoloogiad: React.js, Node.js, Laravel PHP, Solr, Elastic Search, Amazon AWS, Docker jm

Aripaev.ee on suurim kohalik ärimeedia portaal ja üks suurima külastatavusega veebilehti Eestis, mis kajastab majandusuudiseid ja avaldab teemaportaale. Ajaleht Äripäev ilmub aastast 1989, lisaks kirjastatakse ajakirju, raamatuid, käsiraamatuid ja infolehti ning korraldatakse ärikonverentse. Äripäeva omanik on Põhjamaade suurim meediakontsern Bonnier Group.

Uptime OÜ on olnud Äripäeva arenduspartner alates aastast 1994. Äripäeva uudisteportaalide ja teemaveebide arendus on värskeim suurem koostöö Uptime´iga, mille käigus loodi kaks uudisteportaali (äripäev.ee ja dv.ee) ning 19 teemaveebi (näiteks raamatupidaja.ee, virtuaalkliinik.ee, ituudised.ee, imelineajalugu.ee jne).

Uudiste kuvamine on seadistatav juurutatud toote OpenContent abiga ning annab toimetajatele soovitud paindlikkuse loo lukku panemisel, piltide ja galeriide kuvamisel, tabelite, graafikute ja videode näitamisel, et sisu jõuaks lugejateni kõige paremini haarataval kujul.

Loodud tehnoloogiline platvorm võimaldab kokku panna ka huvitavaid uudiskirju ning toetab „Minu Äripäeva“ kontseptsiooni, kus lugejal on võimalik jälgida teda huvitavaid märksõnu ning saada teda huvitavad uudised esmajärjekorras oma e-posti aadressile – selleks, et kasutaja näeks just teda huvitavat sisu esiletooduna kanalis, kus ta uudiseid tarbib.

Uptime arendas pea 1,5-aastase projekti vältel 7 back end API’t, mis igaüks tegeleb teatud ärilise funktsionaalsusega: kas lugemisõiguste pärimisega, artiklite nimekirja väljakuvamisega, otsinguga, märksõnadega liitumisega või artikli sisu kuvamisega. Front end ehitati multi-tenant site´i põhimõttel, et sarnased saidid saaksid kuluefektiivsuse nimel ära kasutada samasid koodiridasid – kokku ehitati 4 erinevat nn koodibaasi.

Oluline oli ka tagada arendusprotsessi käigus saitide üleminek uuele platvormile, kus kohati kasutati veel vana süsteemi, aga osaliselt oldi uue süsteemi peal. Mitte vähem oluline oli ka artiklite ületoomine, mis olid avaldatud alates 1997. aastast ning sellega seotud süsteemide erisuste haldamine.

Oleme Uptime´iga pikaajalised partnerid ja teinud koostööd juba 1994. aastast. Seega oli uute artiklite toimetamise ja avaldamise süsteem mõlemale osapoolele tuttav ja arendamine kulges sellevõrra ladusamalt. Saime paindlikuma süsteemi, mis polnud enam nii jäik, kui vanema põlvkonna platvorm ning tänu ühtlustatud teemaveebide koodibaasile on Äripäeva uute toodete ja teemaveebide loomine nüüd palju kiirem ja lihtsam.
Toomas Jõgi
Äripäeva IT-juht
Taksoäpp Taxilink
Mobiili- ja pilverakendused
Projekti eesmärgid
  • Luua atraktiivne keskkond, mis kutsuks taksoteenust äpi kaudu kasutama
  • Suurendada tellimuste vastuvõtmise võimekust - äpi kaudu saab klient takso kiiremini, kui helistades
  • Teha äpp kättesaadavaks IOS-i ja Androidi platvormil vastavates äpipoodides
Lahendus
  • Mobiiliäpp IOS-i ja Androidi kasutajatele, mis koondab endas Tallink Takso ja Takso24 taksod ning aitab neid mobiili abil mugavalt tellida
  • Taxilinki otsing on lahendatud intelligentselt, nii et äpp leiab alati kõige lähema takso ning näitab selle saabumist kaardil
  • Valida saab erinevate makseviiside vahel: sularaha, pangakaart, krediitkaart
  • Tehnoloogiad: VueJS, Webpack – JS/CSS/HTML Module bundler, TypeScript, Bulma, Cordova, Firebase, App Center, Azure DevOps, .NET Core, MSSQL jm

Olukorras, kus Bolt, Uber ja teised sõidujagamisteenused on jõuliselt turule tulnud ning teinud oma autode tellimise lihtsaks, otsis traditsioonilist taksoteenust pakkuv Tallink Takso mugavat mobiiliäppi, millega suurendada tellimuste vastuvõtmise võimekust. Kuna ühelt poolt saab äpi kaudu klient takso tellitud kiiremini ja mugavamalt kui helistades ning võib kaardilt jälgida, kui kaugel tellitud auto juba on, siis teiselt poolt võimaldab äpp pakkuda ka taksoteenuse eeliseid võrreldes sõidujagamisteenusega – näiteks kindlaks ajaks kohaletellimist, alati püsivat ühesugust tariifi ning muidugi ka kõigile nõuetele vastavat korras taksot. Taksojuhtidele sooviti uue rakenduse abiga pakkuda rohkem tööd.

Tellijale on taksoäpist näha eeldatav sõidu hind ning kohalejõudmise aeg, mida arvestatakse liikluse ja varasema kogemuse põhjal.

Taxilinki rakenduse arendas Uptime, kes on varem teinud tarkvaraarendust Tallink Taksole. Aasta tagasi sai valmis Tallinki taksofirma kõnekeskus, pardaarvuti ja backoffice´i tarkvara. Nüüd loodi kliendi äri paremaks edendamiseks taksoäpp, mis ühendab endas sõidujagamisteenustest tuttava mugavuse ning taksoteenusele omase kindluse teenuse kvaliteedi suhtes.

Uuele mobiilirakendusele loodi lihtne ja ilus kasutajaliides, mille tegemiseks võeti kasutusele VueJS raamistik ning arendamisel kasutati Cordovat, VueJS-I, Firebase´i ja Azure´i pilveteenust.

Avalikustamisele eelnes rakenduste kättesaadavaks tegemine Google Play ja Apple App Store´i poodides. Selleks tuli täita Google´i ja Apple´i esitatavad tingimused.

Taxilinki saab alla laadida IOS-ile siit ja Androidile siit.

Eesti ühed suuremad taksofirmad Tallink Takso ja Takso24 võtsid kasutusele uue, Eestis arendatud taksoäpi Taxilink. Võrreldes olemasolevate äppidega pakub uus rakendus kliendile alati plafooniga ametlikku taksot ja kindlat sõiduhinda. Bolt ja Uber on oluliselt muutnud Eesti taksoturu olukorda. Koostöös Taxitech OÜ ja Uptime OÜ loodud äpp Taxilink annab traditsioonilisele taksofirmale võimaluse konkureerida oma koduturul tehnoloogiahiidudega. Enne sõitu on võimalik tutvuda orienteeruva maksumusega ning takso kohale jõudmiseks kuluva ajaga. Hind arvutatakse taadeldud taksomeetri kaudu ning tasu arvestatakse kas kilomeetritariifi või ajatariifi järgi – mitte aga mõlema järgi korraga. Rakenduses puudub pakkumise-nõudluse vahelise koefitsiendi algoritm ehk kõik tellitud taksosõidud on alati sama hinna alusel arvutatud olenemata päevast ja kellaajast.
Tõnu Uusmaa
Tallink Takso juhatuse liige
ABB tehase keskne tööajaregistreerimis- ja planeerimissüsteem
Haldus- ja hooldusteenused
Projekti eesmärgid
  • Labor Management – eesmärk on töötajate, nende oskuste ja koolituste haldus ning boonused ja palgaraportid, mis võtavad aluseks Production Management´is raporteeritud töötunnid
  • Production Management – töötajate töötundide registreerimine eraldi portaalis, põhjalik ülevaade töödejuhatajatele ressursside olukorrast, töötundide ja puhkuste kinnitamine, ressursside ja tellimuste võrdlusraportid, tellimus-ennustuste tegemine, toodete definitsioonide täiendamine ja muud abifunktsioonid
  • Finance Management – müüdud tundide ja muude kulude raportid, kulukohtade vaheliste arvelduste raportid
  • Quality Management – ohutusraportite ja siseauditite sisestamine ja ülevaade; peamiste KPI-de (OTD, TPT) raportid üle erinevate üksuste
Lahendus
  • Põhitehnoloogiad: .NET Framework 4.7, HTML5, JQuery, LESS/CSS, ASP.NET MVC, Bootstrap, ELMAH, Hangfire
  • Äritarkvaral on igapäevaselt paarsada kasutajat tehases töötajate töötundide sisestamisel, põhirakendusel mõnikümmend
  • Tarkvara on liidestatud andmebaasiga, mis loodud SAP andmete põhjal
  • Süsteem asendab varasema rakenduse „Chronos“

ABB on juhtiv energeetika, elektrifitseerimise, robootika ja tööstusautomaatika valdkonnas tegutsev rahvusvaheline tehnoloogiaettevõte, mis teenindab infrastuktuuri ja tööstusettevõtteid, pakkudes tööd 140 000 inimesele üle maailma. 130-aastase ajalooga ABB on jõudnud läbi innovatsiooni tänapäeva, rääkides kaasa tööstuse digitaliseerimise tulevikulahendustes, pakkudes lahendusi elektri transportimiseks jaamast seinakontaktini ning automatiseerides tööstusi alates looduslike toorainete kaevandamisest kuni valmistoodanguni. ABB tegutseb enam kui 100 riigis ja pakub tööd ligi 147 000 töötajale. ABB Eesti loodi 1992. aastal, ettevõtte tehased ja peakontor asuvad Harjumaal Jüris ning töötajaid on ligi 1400.

ABB Drives tehas vajas oma tegevuse paremaks korraldamiseks tarkvara, millega juhtida töötajate oskuste ja koolituste haldust, arvestada töötunde, pidada arvestust kulude üle ning teha kvaliteedikontrolli raporteid. Selleks arendas Uptime tehasele neljast ärimoodulist koosneva lahenduse. Mõned moodulid olid äriloogiliselt üsna keerukad ning detailide paika loksutamine võttis aega, kuid tulemus sai hea.

Vaatamata ABB suurusele saavutati arenduse käigus hea koostöömudel, mis sobis suurkorporatsioonile, kuid tagas ka teatava agiilsuse ehk paindlikkuse, et jooksvalt tegevusi ümber korraldada.

Kuigi ABB poolel oli palju tellijate esindajaid, sujus kokkulepete saavutamine ja valikute tegemine väga hästi ning projekt püsis täpselt kokkulepitud tähtaegades.

Koostöö jätkub lisa-arendustega.

Oleme Uptime´iga koostööd teinud ka varem. Seekordne arendus puudutas paljusid valdkondi ja väga oluline oli koostöö erinevate osapoolte vahel. Tehase keskne tööajaregistreerimis- ja planeerimissüsteem on tähtis töövahend, seega oli arenduse käigus vajalik ka paindlik ning kiire asjade ümberkorraldamine ja kasutajate soovidega arvestamine. Kokkuvõttes saavutasimegi sellise koostöömudeli, mis sobis kõigile ja projekt valmis ettenähtud tähtajaks.
Lauri Tamberg
Äritegevuse juht, ABB Drives
InfraFLY tellimiskeskkond
Mobiili- ja pilverakendused Tarkvaraarendus
Projekti eesmärgid
  • Raskeveokite tellimuste loomine
  • Tellimuste kalender tehnika omanikele
  • Kasutajate ajakulu vähendamine sobiva tehnika leidmiseks
Lahendus
  • Rakendus on ehitatud Vue.js ja Vuetify peale
  • Andmebaas ja autentimine käib läbi Google Firebase´i
  • Süsteemist on võimalik tellida enam kui 500 rasketehnika masinat
  • Liidestus Nexmo sõnumite saatmise ning Firebase Push Notificationitega
  • Rasketehnikat saab tellida Androidile ja IOS-ile loodud mobiilirakenduse abiga

InfraFly on professionaalsetele ettevõtetele mõeldud tööriist, mis muudab rasketehnika tellimise kiiremaks ja targemaks.

Rasketehnika tellimine käib uue rakendusega sama lihtsalt, kui mobiilne parkimine või taksoäpiga takso tellimine – igaüks saab sellega hakkama. Keskkond viib kokku rasketehnika pakkujad ning neid vajavad kliendid.

Uptime aitas luua lahenduse, mis hoiab kõigil oluliselt aega kokku. Kasutaja ei pea enam iga pakkujaga eraldi pikalt suhtlema ja oma soove üle kordama, kuna kõik saavad pakkumise korraga.

Keskkond sai alguse tegijate isiklikust vajadusest, kuid mure lõplikuks lahendamiseks kutsusid valdkonna spetsialistid InfraFly keskkonda arendama tarkavarfirma.

Rakenduse edasiarendajaks valiti Uptime. Tööd kestsid märtsist septembrini 2018 ning selle käigus muutusid kliendi vajadused põhjalikult. Valmis sai edasiarendatud toode, mis lisaks algsele aasta tagasi tehtud funktsionaalsusele pakub nüüd masinapargi haldust, tellimuste kalendrit ja palju muud. Rakendusega tegelesid Uptime´ist pidevalt kaks arendajat.

Valmisid ka mobiiliäpid nii Androidile kui IOS-ile, mis tehti avalikult kättesaadavaks oktoobris 2018.

Uptime on Infrafly strateegiline partner ja teenuse tehnoloogiline teostaja. Oleme Uptime´iga üldiselt väga rahul, koostöö on olnud edukas. Arendaja panus Infrafly eduloosse on mõõtmatu. Kõige olulisem väljakutse mõlemale poolele oli toote disainimine ja teostus määramatuse olukorras - kliendi vajadused ja soovid muutusid iga nädal, kui mitte tihedamini. Saime väljakutsega hakkama - teenus on turul ja kulutase kliendile, arvestades lähteülesande muutlikkust, optimaalne.
Andres Kall
IT- ja tehnoloogiajuht, InfraFLY OÜ
Taksofirma kõnekeskus, pardaarvuti ja backoffice´i tarkvara
Projekti eesmärgid
  • Arendada välja kliendi ärivajadustele vastav backoffice tarkvara ressurside ja töötajate haldamiseks, jälgides sissetulekuid ja hindu ning hallates erinevaid lepinguid
  • Ehitada spetsiaalne pardarakendus taksodele, mis pakub taksojuhtidele mugavat kasutajaliidest ning taksomeetrite haldust koos ühenduse loomisega kõnekeskusega
  • Luua spetsiaalne kõnekeskus sissetulevate tellimuste teenindamiseks
Lahendus
  • Kasutatud tehnoloogiad: backend - .NET, MVC, WebAPI, SignalR, NHibernate, PostgreSQL + PostGIS, StructureMap, Quartz, Swagger; Frontend - Razor, Signalr, Knockout, Bootstrap, Lodash, JQuery, Moment, CQRSP with Mediator
  • Takso pardalahenduse tarkvara: WPF, .NET, Signalr, Dapper, CastleWindsor, Swagger, SQLite
  • Varundusmoodul Azure´is, tabelite salvestus ja Angular5 frontendiga
  • Devops on tehtud Visual Studio Online´iga
  • Monitooringuks Application Insights üle NLog´i

Tallink Takso AS pakub kõrgekvaliteedilist taksoteenust Tallinnas alates aastast 2007. Firma tegutseb kolme kaubamärgi all: Tallink Takso, Takso 24 ja Tallink Taksobuss. Kõigi nende brändidega on kliendile alati tagatud mugavus, paindlikkus, turvalisus ja mõistlikud hinnad.

Tallink Takso kasutas juba varem spetsiaalselt arendatud kõnekeskust ja taksode tarkvara, mis aja jooksul siiski enam nende kasvavatele vajadustele ei vastanud. Ettevõte vajas uut spetsiaalselt arendatud tarkvara, mis arvestaks nende äris toimuvate muutustega.

Uptime ehitas taksofirmale kohandatud süsteemi, mis koosneb kolmest põhikomponendist:

  • täielikult integreeritud backoffice süsteem taksofirmale alates ressursihaldusest ja hinnakirjadest kuni aruannete genereerimiseni. Valmis saanud moodul lõpetas käsitöö Exceli tabelitega;
  • uus kõnekeskuse tarkvara lubab administraatoritel lisada tellimusi, mis automaatselt kinnitatakse saadaolevate taksode jaoks. Uptime ja Tallink Takso ehitasid koostöös uuesti üles kogu äriloogika ja süsteemi, kuidas tellimused taksode vahel jaotatakse
  • pardarakendus taksojuhtide jaoks töötati välja sobituma kolmanda osapoole loodud riistvaraga (taksomeeter, ruuter, Bluetooth, printer, paanikanupp) ja see rakendus peab sünkroonis olema ka kõnekeskuse tarkvaraga.

Süsteemi arendatakse pidevalt aina rohkemate äriprotsesside automatiseerimiseks ning taksojuhtide ja kõnekeskuse töötajate vajadustele vastavaks.

"Tarkvaraarendus on muutunud meie igapäevaseks tegevuseks ja praeguses turuolukorras ei saa me läbi ilma usaldusväärse arenduspartnerita. Meil on Uptime´iga hea koostöö, millele saame tugineda oma arendustöödes."
Tõnu Uusmaa
juhatuse liige, AS Tallink Takso
Õhtulehe mobiiliäpp
Mobiili- ja pilverakendused Tarkvaraarendus
Projekti eesmärgid
  • Luua uus Õhtulehe mobiilirakendus, mis oleks sujuvam, kiirem ja paremini kasutatav
  • Mobiiliäpp on kättesaadav Google Play ja Apple App Store platvormil
Lahendus
  • Rakendus on ehitatud React Native´i peale
  • Mobiiliäpp kasutab Õhtulehe API-t
  • Tegemist on edasikestva projektiga, mida jooksvalt täiendatakse ja arendatakse

Ajaleht Õhtuleht alustas ilmumist 1944. aastal Tallinnas. Linnalehest üleriigiliseks tabloidistiilis ajaleheks sai Õhtuleht 1997. aastal. 2000. aastal ühinesid kaks konkureerivat tabloidi – Sõnumileht ja Õhtuleht ühiseks väljaandeks SL Õhtuleht, SL Õhtuleht AS kuulub praegu võrdsetes osades meediakontsernidele Ekspress Grupp ja Suits Meedia.

Paberajalehe tiraaž on praegu 45 700, mis teeb Õhtulehest suurima tiraažiga päevalehe Eestis, peatoimetajaks on Martin Šmutov ning lisaks ajalehele on kirjastusel veel veebiportaal www.ohtuleht.ee, digileht ja mobiiliäpid.

Mobiiliäppi plaanis väljaanne põhjalikult uuendada ja lisada sellele uusi võimalusi, mida veebiportaali mobiiliversioonis pole: näiteks horisontaalne rubriikide vahel kerimine ja teated mobiiliekraanile tähtsamatest uudistest.

Uues äpis on uuendatud lehekülgede päised, jalused, kõik menüüd, otsing, kommentaarium, seotud lugude lingid, galerii jm. Artiklite vaated on suuresti endiselt HTML-is ehk sellised, nagu näha portaali veebivaatest.

ReactNative, mida äpi tegemisel kasutati, oli projekti tegemise ajal välja tulnud uute versioonidega ja ka Õhtulehe API muudatused tõid töö käigus kaasa ümbertegemisi, kuid lõpuks sai äpp valmis uusimatel platvormidel ja Õhtulehe vajaduste järgi arendatuna.

Kindlasti arendatakse seda projekti edasi ja täiendatakse.

Apple App Store´is on Õhtulehe äpp Eesti uudisteäppide TOP 10-s. Google Play poest on rakendust alla laetud juba üle 10 000 korra.

Mobiilirakenduse saab endale alla laadida Androidi ja IOS-i versioonina.

Õhulehe vana mobiilirakenduse näol oli tegemist nn konteiner-tüüpi lahendusega, kus näidati lihtsalt veebibrauseri sisu. Tänaseks juba üle aasta tagasi leidsime, et lugejad väärivad paremat ja asusime otsima võimalikku arenduspartnerit ja sobivat platvormi. Kuna varasemast olime Uptime´iga juba koostööd teinud, siis pöördusimegi nende poole ja peale teema mõningat settimist olid nad nõus meie soovil React Native´i põhise mobiilirakenduse arendamisega alustama. Töödega alustati juba üle aasta tagasi ja alles sel aastal saime rakendusega välja tulla. Sellele vaatamata oleme tulemusega väga rahul, kuna rakendus on mõnusalt kiire ja sujuva liikumisega võrreldes eelmisega. Ja kuna tegu on native-tüüpi rakendusega, siis töötab nüüd tunduvalt paremini rakenduse-telefoni vaheline integratsioon – näiteks sisu jagamine sotsiaalmeedia kaudu või Facebooki otseülekannete vaatamine.
Urmas Talivee
IT juht, AS SL Õhtuleht