22
Apr
2021

Uptime’i värbamisjuht soovitab: 5 aspekti, millele enne video-töövestlust mõelda 

Paljud ettevõtted on juba enam kui aasta pidanud töövestlusi pidama videokõnede vahendusel ning paistab, et see trend jätkub paljudel juhtudel ka siis, kui maailmas valitsev olukord on mõnevõrra maha rahunenud.  

Uptime’i värbamisjuht Marge Peekman on viimase aasta jooksul pidanud sadu videovestlusi ning nüüd jagab ta soovitusi, kuidas neil särada ja mida vältida. 

Suhtu sellesse kui tavalisse vestlusesse 

Kuigi vestlus toimub video teel, siis ei tasu end sellest hirmutada lasta – kaamera ei hammusta. Näost-näkku vestluse ja videovestluse eesmärk on lõpuks ikkagi sama: nii sina kui ka potentsiaalne tööandja saate üksteist paremini tundma õppida ning mõista, milliseks võib koostöö kujuneda.  

Kuigi video teel võib olla teise osapoolega hea kontakti loomine mõnevõrra keerulisem, siis ära mõtle asju üle. Vasta küsimustele nii nagu sa teeksid seda samas ruumis istudes ning küsi ära kõik küsimused, mida sa ettevõtte ja ametikoha kohta teada tahaksid. Mida rohkem sa küsid ning ettevõtte tegevuse vastu huvi üles näitad, seda parema pildi saad firmas toimuvast sina ning seda selgem on ka potentsiaalsele tööandjale, et sa oled ka päriselt ettevõttes töötamisest huvitatud. 

Ole professionaalne 

Koduses mugavuses vesteldes võib olla kerge unustada, et hoolimata sind ümbritsevast on siiski tegu olukorraga, kus on oluline üles näidata professionaalsust. Seega mõtle enne vestlust, kuidas jätta endast parim võimalik mulje – riietu nii nagu sa riietuks tööandja kontorisse vestlusele tulles, ürita leida vestluse jaoks vaikne koht ning väldi võimalusel muid väliseid segajaid, mis võivad vestluse kulgemisele negatiivselt mõjuda. 

Kindlasti tasuks vältida vestluse pidamiseks lärmakaid kohvikuid, ruume, mis on täis teisi inimesi, või osaleda vestlusel näiteks jalgrattaga sõites. 

Valmista ette 

Enne igat vestlust on mõistlik end veidi ette valmistada: uurida potentsiaalse tööandja tegemiste kohta, tutvuda juba tehtud töödega ja viia end kurssi ettevõtte väärtuste ning kultuuriga. Kui vestlus toimub video vahendusel, oleks mõistlik enne selle toimumist vaadata üle ka erinevaid tehnilised aspektid. 

Kui võimalik, siis tee aegsasti enne kohtumist kindlaks, et vestluse jaoks valitud platvorm ka päriselt sinu seadmes töötab, niisamuti tasub aegsasti kontrollida, kas vestluse jaoks valitud toanurka üldse internet ulatub ning kas mikrofon ja kaamera on töökorras. Selline lähenemine aitab vältida olukorda, kus vestlus on kahe minuti pärast algamas, kuid tehnilise tõrke tõttu ei ole nõus kohtumisplatvorm sinu arvutis käivituma. 

Kui avastad, et mõne tehnilise põhjuse tõttu sa vestlusel osaleda ei saa, siis anna sellest värbajale aegsasti teada. Võid täiesti kindel olla, et probleemile leitakse sobilik lahendus. 

Ole aus 

Ei ole haruldane, et töövestlusel küsitakse sinu käest midagi, millele sa kohe vastata ei oska. Kuigi virtuaalse vestluse ajal võib tunduda lihtne küsimusele kiirelt internetist vastust otsida, siis tasub seda vältida.  

Tööandja jaoks ei ole alati kriitilise tähtsusega, et sa oskaksid igale küsimusele vastata, vaid pigem soovitakse näha su mõtteprotsessi ja mõista, millist tuge võid sa tööle asudes vajada. Kuigi sa võisid vestluse ajal interneti abiga küsimusele rahuldava vastuse anda, siis saab päriselt tööle asudes kõigile üsna kiirelt selgeks, milline on su tegelik oskustepagas. 

Lisaks, ära unusta, et vestluse ajal küsimustele internetist vastuste otsimine on võrdlemisi selgelt arusaadav, seega hävitad sa suure tõenäosusega võimaluse, et ametikohta just sulle pakutaks. 

Pea tähtaegadest kinni 

See võib kõlada küll üsnagi iseenesestmõistetavana, kuid siiski väärib see toonitamist – olgu tegu kell 11 algava videovestlusega; koduse ülesandega, mille tähtaeg on kell 15; või pakkumisega, millele paluti vastust järgmise päeva lõunaks – kui millegi jaoks on kokku lepitud selge aeg, siis pea sellest ka kinni. Vastasel juhul kulutad sa asjatult teiste aega ja näitad juba varakult, et sul on probleeme kokkulepetest kinni pidamisega. 

Tahad Uptime’i tiimiga liituda? Loe meiega töötamisest siit ja sirvi tööpakkumisi siit!

20
Apr
2021

IT-tööjõudu napib kõikjal: Eestiga võrreldes on lähiriikides õigete inimeste leidmine kohati veelgi suurem väljakutse

Eestis on küll vabad tuhanded IT-sektori töökohad ja ettevõtted otsivad sobilikke kandidaate tikutulega taga, kuid meie lähiriikides on olukord kohati veelgi keerulisem, märkis Uptime’i juht Eero Tohver.

“Uptime tegutseb lisaks Eestile näiteks ka Poolas, Norras ja Taanis, kus on näha, et vabadele töökohtadele sobivate kandidaatide leidmine on tihti monumentaalne väljakutse,” märkis Tohver. “Suuresti joonistub välja trend, et mida kõrgem on riigi palgatase ja majanduslik areng, seda keerulisem on tipptasemel kandidaatide leidmine.”

Tohver selgitas, et erinevalt näiteks Poolast on Põhjamaades inimeste palgatase oluliselt ühtlasem, mis tähendab, et inimestel on ka väiksem palgasurve, mis tingiks juba mugavaks muutunud töökohast edasi liikumise.

“Kui näiteks Poolas võib olla juunior-arendaja ja tipp-arendaja palga erinevus mitmekordne, siis Põhjamaades, kus palgad on niigi kõrged, võib see erinevus olla vaid 50% ringis,” märkis Tohver.

Lisaks palgaküsimusele tingib tööturul keerulist seisu ka arendusprojektidesse voolava raha hulk. Sarnaselt Eestile on ka teistes riikides probleemne piisavas mahus järelkasvu koolitamine, mis tähendab, et kuigi ettevõtetel tekib pidevalt vajadusi uute IT-arenduste järele ning nende eest ei ole ka mingi probleem maksta turu nõutavat tasu, siis pole riikides sageli lihtsalt piisavalt kvalifitseeritud inimesi, kes suudaks ideed ka reaalsuseks muuta.

Tohver märkis siiski, et tänu huvitavatele projektidele, väljakutsuvatele ülesannetele ning kadestuväärt ettevõtte kultuurile on Uptime siiski alati oma tiimi parimad inimesed leidnud.

Koroona viskas kodaratesse uue kaika  

Kui heade töötajate leidmine oli ka juba enne koroonakriisi nii Eestis kui ka teistes riikides keeruline, siis ärev olukord on väljakutset veelgi suuremaks muutnud.

“IT-ettevõtete tööd ei ole koroonakriis kuidagi rahulikumaks muutnud – piirangud ja ettevõtete tööviiside muutumine on tinginud paljude uute tööriistade ja teenuste arendamise vajaduse, mis tähendab, et IKT-sektori töötajaid on lisaks tavapärasele veelgi rohkem juurde vaja,” sõnas Uptime’i värbamisjuht Marge Peekman.

Ta lisas, et kui esimese laine järel võis siiski uusi inimesi võrreldes praegusega võrdlemisi kiirelt leida, olgu see vana tööandja tegevuse vähendamise või olukorrast tekkinud elukorralduslike muutuste tõttu, siis nüüdseks näivad asjad olevat mõnevõrra stabiliseerunud, millega on kaasnenud suurem ettevaatus.

“Kui on tiim, kus tuntakse ennast mugavalt, siis pigem tahetakse sinna jääda, mitte riskida töökoha vahetusega,” lausus Peekman. “Seda on selgelt näha Eesti turul, aga näiteks Poolas, Taanis, Norras või Šveitsis.”

Peekman märkis siiski, et piisavalt atraktiivse pakkumise ning huvitava projekti korral ei jää ametikohad täitmata. “Inimeste leidmine on küll keerulisem ja aeganõudvam, kuid lõpuks jõuavad ikka õiged inimesed ikka õige projekti juurde,” ütles ta.

Tunned, et tahaksid saada osaks Uptime’i võimsast tiimist? Vaata kõiki meie töökuulutusi siit või kirjuta career@uptime.eu! 

15
Mar
2021

Uptime´i tegevjuht Eero Tohver jõudis aasta ettevõtja konkursil viie finalisti hulka

EY Aasta Ettevõtja konkursil valiti eelmisel nädalal finalistide seast Eesti aasta ettevõtja, kelleks sai Iglucrafti juht Priit Kallas. Uptime´i tegevjuhil Eero Tohveril oli au jõuda viie finalisti hulka, mis on suur tunnustus tehtud töö eest.

Loe edasi

04
Mar
2021

Uptime Poola juht Michał Jankowski: ettevõtted juba harjuvad uue olukorraga

Michał on koos arvutitega üles kasvanud. 6-7 aastaselt sai ta oma esimese Commodore 64 ja hakkas hiljem õppima programmeerimist kohaliku ajalehe näidete järgi. Nüüd on ta Poola Uptime´i tegevjuht ja vastutab Poola kontori juhtimise eest. IT-valdkonnas on Michał praeguseks töötanud enam kui 15 aastat ning puutunud kokku paljude tööstusharudega, nagu näiteks autotööstus, finants, farmaatsia, energeetika.

Loe edasi

01
Feb
2021

Sandmani e-pood sai erilahenduse, mis arvestab hulgimüügi eripära

Sandman on suurim tarbijaelektroonika hulgimüüja Eestis. Kuigi ettevõttel oli juba varem olemas e-pood hulgimüügiks teistele firmadele, ei rahuldanud see enam uusi ärivajadusi. Sandman pöördus Uptime’i poole, et luua lihtne ja praktiline ärilt ärile ehk B2B e-pood, mida hulgiklientidel oleks mugav kasutada.

Loe edasi

15
Jan
2021

VIDEO: vaata, mis meeldib Uptime´is meie enda inimestele kõige enam ja liitu meiega!

Uptime kasvab. Otsime oma tiimi hakkajaid inimesi. Kui oled uuel aastal valmis uuteks väljakutseteks, siis vaata kindlasti, mis meie enda inimestele Uptime´is kõige rohkem meeldib ja miks võiksid ka Sina meiega liituda.

Loe edasi

22
Dec
2020
21
Dec
2020

Anders Møller Andersen teab, kuidas pakkuda ettevõtetele parimat lahendust

Anders alustas arendajana 2013. aastal. Kuna tal näis olevat annet kliendi vajadusi hästi mõista ja sobivaid lahendusi leida, jõudis ta juba mõne aastaga arendusjuhiks. Anders hoolitseb selle eest, et projektid jõuaksid oma eesmärkideni turvaliselt ja tähtajaks. Uptime´i Taani ettevõtte Uptime Development A / S arendusjuht on saanud kogemusi nii programmeerimise kui ka majanduse alal, nii et teab hästi, kuidas pakkuda äriklientidele parimat lahendust.

Loe edasi

11
Dec
2020

Uptime sai taas gasellettevõtteks!

Uptime kui kiiresti kasvav ettevõte valiti Äripäeva edetabelisse Gasell 2021, kuna on viimase kolme aasta jooksul kasvatanud käivet ja kasumit rohkem kui 50%.

Loe edasi

27
Nov
2020

Uptime arendas Taani suurimate pankade jaoks kliendiriskide hindamise tarkvara

Uptime arendas Taani pankade jaoks tarkvara AQClients360, mis aitab hinnata klientidega seotud riske andmete ja algoritmide nutika kasutamise kaudu.

Uut lahendust pankadele pakub Taani finantstehnoloogia ettevõte AQRisk. Vaid mõni aasta pärast seda, kui ettevõtte asutaja ja direktor Morten Virenfeldt rakenduse idee välja käis, on mitmed Taani pangad juba uue vahendi oma igapäevases töös kasutusele võtnud. Teiste seas kasutavad AQClients360 tarkvara Frøs Sparekasse, Sparekassen Thy, Salling Bank ja Fynske Bank. Eeldatavasti kasutab platvormi aasta lõpuks 18 Taani suurimat panka ning rahvusvaheline laienemine teistesse riikidesse on plaanis alates 2021. aastast.

Loe edasi