19
Jul
2021

Ülevaade: mis keeled meeldivad arendajatele ning mida nõuab turg tegelikult?

Arendajate ning klientide vahelt leiab tihti huvitava dünaamika: arendajad eelistaks kasutada neile kõige rohkem huvi pakkuvaid keeli ning raamistikke, kliendid soovivad aga kasutada neid tehnoloogiaid, millel põhinevad nende varasemad lahendused.

Loe edasi

06
Jul
2021

Uptime pälvis 15. aastat järjest Microsofti Kuldpartneri staatuse

Uptime pälvis 15. aastat järjest Microsofti Kuldpartneri staatuse, seda rakenduste arendamise, infohalduse, andmekeskuste ning sõnumilahenduste vallas, olles seega ainus Eesti ettevõtte, kes on nõnda pikalt suutnud iga-aastaselt Kuldpartnerile esitatud tingimustele vastata.

Loe edasi

29
Jun
2021

Uptime’i personalijuht vastab: 5 levinud küsimust, mida me kandidaatidelt kuuleme

Uptime’is on töökate ning järjepidevate inimeste jaoks pea alati ruumi, mis tähendab, et pea igal ajahetkel võib leida peotäie kuulutusi avatud ametikohtadele. Selleks, et neile kandideerimine lihtsamaks muuta ning kogu protsessi läbipaistvust lisada, vastab Uptime’i personalijuht Marge Peekman viiele kõige levinumale küsimusele, mida ta vestlustel ning kandidaatidega suhtlemisel kuulnud on.

Loe edasi

25
Jun
2021

7 sammu tarkvara testimisel, mis aitavad luua vastupidava lõpplahenduse

Kuigi tarkvara testimine seotakse enamikel arendusdiagrammidel üheks tegevuseks, mis leiab aset arendusetapi ja juurutamisetapi vahel, siis reaalsuses eeldab hea ja kvaliteetse tarkvaralahenduse loomine kümneid, kui mitte sadu, erinevaid testimiskordi, mis toimuvad terve arendusprotsessi vältel.

Loe edasi

15
Jun
2021

Kuidas vältida scope creepi ehk mida teha, et arendusprojekti eelarve käest ära ei läheks?

Enne iga arendusprojekti algust lepitakse kliendi ja arenduspartneri vahel kokku projekti skoop: mida täpselt arendama hakatakse, kui suur ja mitmete kasutusvõimalustega see olema saab ning mis hetkel saab öelda, et projekt on nüüd valmis. Selle pealt valmib ka hinnapakkumine (töötundide hulk ja tunnihind) ning kui kõik sobib, saab koostöö alata.

Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, siis valmibki täpselt selline lahendus nagu kokku lepitud pea täpselt nende töötundide jooksul, mis algselt kokku lepitud. Küll aga võib projekti eelarve hakata eest jooksma, kui projekti käigus muutub märgatavalt loodava lahenduse skoop.

Loe edasi

11
Jun
2021

Karjäärivahetust ei maksa karta: Uptime’i HR-juht selgitab, kuidas siseneda IT-sektorisse

Karjäärivahetus ning uude valdkonda sisenemine tundub esimese hooga kui midagi ilmvõimatut, kuid kui õiged sammud enda jaoks korralikult läbi mõelda, siis on seda tahtmise korral võimalik teha pea igas eluetapis, sõnas Uptime’i HR-juht Marge Peekman.

Loe edasi

07
Jun
2021

Mida tuleks silmas pidada arendusplatvormi valimisel? 

Asudes ettevõtte jaoks arendama uut rakendust, on enne päriselt tegudele asumist vaja jõuda selgusele selle osas, millist tehnoloogiat uue toote jaoks kasutada. Erinevaid aspekte, millele mõelda, on küll kümneid, kuid mõned kõige olulisemad neist on järgmised.

Loe edasi

02
Jun
2021

Esvika kogemus – tootekataloogist täisfunktsionaalseks e-poeks, mis suhtleb ise lao ja raamatupidamisega 

Klientide ootused e-äridele on kasvanud ja lihtsalt tootekataloogiga enam hakkama ei saa. Nii otsustas ka elektrimaterjalide müügiga tegelev Esvika liikuda veebipõhiselt staatiliselt tootekataloogilt täisfunktsionaalse e-poe peale, mis oleks ühendatud ka firma teiste infosüsteemidega, sealhulgas ka lao- ja raamatupidamistarkvaraga.  

Kuigi iga e-poe tähtsaimaks ülesandeks on hea kliendikogemuse pakkumine ja ostmise võimalikult lihtsaks tegemine, siis on kõige selle taga olulisel kohal ka IT-arenduse pakutav automaatika: käsitööd jääb oluliselt vähemaks, süsteemid suudavad omavahel suhelda ja klient saab täpsemalt, kiiremini ning vähese vaevaga teenindatud. 

Loe edasi

28
May
2021

Uptime’i tiimi tööd varjutanud gümnasist: mind üllatas, kui palju saavad IT-projektijuhid suhelda 

Uptime’i projektijuhte ning arendajad töövarjutanud 17-aastane Viimsi gümnaasiumi õpilane Erik märkis, et kogemus andis talle märksa parema arusaama sellest, mida projektijuhid ning arendajad päriselt igapäevaselt teevad – suurima üllatusena tõi ta välja selle, kui palju peavad projektijuhid igapäevaselt erinevate osapooltega suhtlema.

Loe edasi

24
May
2021

Uptime’i projektijuht/analüütik avab oma töö tausta: see on see, mida ma päriselt igapäevaselt teen

Pea igas arendustiimis on arendajate endite kõrval esindatud ka mitmed toetavad rollid – tiimijuhid, analüütikud ning projektijuhid, keda sõltuvalt ettevõttest kutsutakse ka tooteomanikeks, tootejuhtideks või projektihalduriteks. Lisaks sellele on paljude tiimide puhul projektijuhi ja analüütiku roll liidetud ühte ametisse – projektijuht/analüütik.

Nii nagu on erinev see, kuidas selles rollis olevaid inimesi erinevates firmades kutsutakse, on sõltuvalt ettevõttest ning sõltuvalt konkreetsest arendustiimist mõnevõrra erinev ka see, mida seda rolli täitev inimene päriselt igapäevaselt teeb.

Sellele, mida teeb projektijuht/analüütik Uptime’is, heitis valgust just sama ametit pidav Mirja.

Loe edasi