Uptime’i projektijuhid soovitavad: 10 Jira funktsionaalsust, mida peaksid kasutama

Jira on IT-projektide vedamiseks üks parimaid lahendusi, kuid see, mis teeb selle heaks, on ka osalt see, mis tekitab probleeme. Jira pakub kasutajatele pea piiramatus ulatuses erinevaid kohandamisvalikuid ning funktsioone, mille abil töövooge lihtsamaks muuta, seega ei saa imestada, et pea iga projektijuht on avastanud mõne Jira nurga, mida teised ei tea.

Kaks Uptime’i projektijuhti jagavad oma lemmikuid Jira trikke, nippe ja vähemkasutatud funktsioone, mis aitavad töö korraldamise ning projektide haldamise lihtsamaks muuta.

Dashboard on elupäästja

Enamik projektijuhte peab ühe korraga tegelema mitme erineva projektiga, mis tähendab, et oma päev veedetakse suures osas konkreetsete projektide ülevaadetes ning vaikimisi Dashboardil pesitsev sulle määratud ülesannete ülevaade koormatakse kiirelt üle.

Reaalsuses on Dashboard aga üks kõige kasulikemaid vaateid, mida projektijuht omada saab. Kasvõi selle jaoks, et hommikuti või õhtuti kõikidest pooleliolevate projekti käekäigust selge ülevaade saada. Sestap tasub leida üks kord tunnike või kaks ning täita oma Dashboard vidinatega, millest ka päriselt kasu on – statistikad, ülesanded, sprindi kulg ning palju muud.

See võib küll tunduda kui tüütu ajakulu, kuid kui see üks kord ära teha, võid olla kindel, et elu muutub märgatavalt lihtsamaks.

Labelid on hädavajalikud

Labelite kasutamine on üheks parimaks viisiks, et omada selget ülevaadet sellest, mis projektides päriselt toimub. Näiteks võib nende abil silma peal hoida mõne soovitud muutusega kaasnenud töödel või kasutada neid ühel boardil olevate erinevate projektide märgistamiseks – see on küll üks lisasamm, kuid pikas perspektiivis aitavad need kõike selgemana hoida. Pane tähele, et vanemate Jira versioonide puhul on sildid suurtähetundlikud, seega tuleb seda otsingul silmas pidada.

Labelite puhul tasub kasutada ka erinevaid värve, mis muudab ticketite sisu lennult haaramise märgatavalt lihtsamaks.

Labelite kohta leiad pikema ja põhjalikuma ülevaate siit.

Ära küsi rohkem kui vaja

Paljude projektide juures on probleemiks see, et väiksemate ülesannete jaoks jäävad taskid lisamata. Kui heita aga pilk kohustuslikele väljadele, mis selle lisamiseks vaja täita on, siis võib selle põhjus kiirelt selgeks saada.

Jira sätetes tasuks üle vaadata, mis väljad on arendajal või projektijuhil vajalik täita ning visata kohustuslike seast välja kõik see, mida tegelikult vaja pole. Mida lihtsam on uue kande sisestamine, seda suurem on ka tõenäosus, et seda tehakse.

Sätete muutmise kohta saad pikemalt lugeda siit.

Tabelid kontrolli alla

On ilmselt raske leida projektijuhti, kes pole ühel või teisel hetkel pidanud Exceli tabelit Jirasse tõstma. Kõik seda protsessi läbinud teavad selgelt, kui vaevaline see olla võib – kahe rakenduse formaadid ei ühti ning pärast tabeli kopeerimist tuleb kulutada märgatavalt aega, et see ka Jiras loetavaks muuta.

Selle probleemi jaoks on aga rohi olemas. Üheks valikuks on kasutada veebipõhist tööriista, mis muudab Exceli tabeli Jirale arusaadavaks. Teiseks ning mõnevõrra lihtsamaks lahenduseks on kasutada seda Chrome’i laiendust, mis täidab sama funktsiooni, kuid elab alaliselt su brauseri servas.

Backlog pole surnuaed

Iga projekti juures on midagi, millega võiks tegeleda ühel hetkel ning nii võib backlog üsnagi kiirelt täituda suure portsu ülesannetega, milleni keegi ilmselt reaalselt kunagi ei jõua – probleemiks võib saada eelarve, projekti eesmärk on ühel hetkel veidi muutunud või pandi see sinna kunagi lihtsalt mõttena kirja.

Seega tasub enda jaoks paika panna töörutiin, kus heidad kindla regulaarsusega backlogi kõige alumistele töödele pilgu peale. Kui need on seal juba tükimat aega seisnud siis tasub otsustada, kas anda need töösse või mõte maha kanda. Lõpmatult pole neid mõtet seisma jätta.

Alternatiiv mõttetule käsitööle

Pole harv, et korraga on vaja muuta suuremat hulka ticketeid. Näiteks võib ette tulla olukord, kus kõik story’d tuleb muuta taskideks või kõik projektis olevad ticketid liigutada mõne muu boardi alla. Üheks valikuks on igaühega neist ükshaaval kõik sammud ära teha, kuid oluliselt nutikam on kasutada Bulk Actioneid.

Loe siit, kuidas masstegevusi kasutada.

Kasuta ära täpsemaid sissevaateid

Jira tõi hiljuti välja uued statistikatööriistad, mille abil hoida sprintide kulgemisel mugavamalt silma peal. Näiteks suudab Jira hinnata viimaste sprintide tulemuste põhjal seda, kui palju ülesandeid on realistlik järgmise sprindi jooksul lahendada, niisamuti annab tööriist hea ülevaate sellest, mis on veel vaja enne sprindi lõppu ära teha.

Insights tööriista kohta saad täpsemalt lugeda siit.

Versioone tasub kasutada

Iga release’iga võib olla seotud suur hulk erinevaid ticketeid ning ilma versioonideta võib olla õigel hetkel õigete leidmine paras väljakutse. Seega tasub juba esimesel võimalusel luua uus versiooninimetus ning hakata ticketeid sellega märgistama. Kui selgub, et mõni ticket ei saa siiski järgmise versiooni osaks, on versiooninumbrit lihtne muuta, kuid sadade erinevate ticketite seast release’j jaoks õigeid otsida on märksa suurem ajakulu.

Loe siit, kuidas versioone kasutada.

Automaatika aitab aega kokku hoida

Jiras on võimalik soovi korral teha pea piiramatul hulgal käsitööd, kuid märksa mõttekam on juba projekti algstaadiumis paika sättida automaatika, et kõik oleks alati täpselt nii nagu projektijuht soovib. Jira pakub võimalust automaatikaid luua ilma koodi kirjutamata, seega on nende loomine minutite küsimus.

Näiteks võib üsnagi lihtsalt seadistada, et kui Jira tunnetab, et mõni ülesanne on teist duubeldav, siis märgitakse see suletuks; niisamuti võib seadistada, et kui kõik story’d on lahendatud, siis märgitakse ka epic tervikuna suletuks.

Automatsioonide loomise kohta saad pikemalt lugeda siit.

Kiirkäsklused tasub selgeks õppida

Osade Jira kiirkäsklustega oled kindlasti juba kokku puutunud, kuid erinevate käskluste hulk on oluliselt suurem, kui suudad ilmselt ette kujutada. Näiteks saad “i” vajutamisel määrata ticketi endale või “/” vajutamisel avada otsingu. Jira pakub lisaks neile ka mitmeid märksa funktsioonalsemaid käsklusi, näiteks võimalust “s+b” abil saata valitu tulba lõppu või “s+t” abil liigutada valitu tulba tippu.

Vaata kõiki kiirkäsklusi siit.

Kõige eelneva juures tasub ka meeles pidada, et Jira muudab kasulikuks see, kui seda kasutatakse. See tähendab, et kõige muu alus on Jira boardide pidev uuendamine, õige infoga täitmine ning asjadest alalise ülevaate omamine. Kui need sammud jäävad puudu, siis ei aita ree peale tagasi ka kõige nutikamate trikkide kasutamine.

Tahaksid Uptime'is töötada?

Kas Uptime kõlab nagu sinu sorti ettevõte? Kui nii, siis heida pilk vabadele töökohtadele ning loodame, et võtad meiega ühendust – räägime sinuga hea meelega!

Liitu uudiskirjaga