Kui suvi kuulub puhkustele ning mõtete seadmisele, siis sügise saabumine toob kaasa uued värbamislained ning suurema avatuse töökoha vahetamisele. Uptime’i personalijuhi Marge Peekmani sõnul ongi seega just nüüd käes üks parimaid aegu karjäärialase muutuse tegemiseks.
“Kõikide varasemate aastate kogemused näitavad, et suvekuud on töövahetuse osas pigem rahulikud – ühelt poolt leiab vähem avatud tööpakkumisi, teisalt kasutavad ka töövahetusele mõtlevad inimesed suve selleks, et oma plaanid rahulikult läbi analüüsida,” sõnas Peekman. “See tähendabki, et septembris aktiveeruvad mõlemad osapooled.”
Peekman selgitas, et enamik kandidaate ei hakka enne uutele ametikohtadele kandideerima, kui nad on jõudnud täielikule selgusele, et praegune töö on ennast ammendanud. Rahulikumad suvekuud pakuvad pärast pingelist kevadperioodi võimaluse korraks hinge tõmmata ning täpsetes soovides ja eesmärkides selgusele jõuda.
“See suvi on olnud veel mõnevõrra erilisem, kuna see oli esimene veidi muretum periood pärast koroonakriisi algust, kus inimesed on saanud käia reisil, veidi mõelda ja päriselt puhata,” ütles personalijuht, lisades, et sügisele töövahetusele lisab hoogu veel ka see, et tihti on mitmed suuremad projektid kevadega lõppenud ning vanas töökohas saab tegevusele lihtsamalt joone alla tõmmata.
Ettevõtted järgivad mustreid
Nii nagu pakub rahulikum suvine aeg potentsiaalsetele töövahetajatele võimalust mõelda ja olukorda analüüsida, pakub see seda ka ettevõtetele. Peekmani sõnul on tavaline, et sarnaselt teistele hetkedele aasta jooksul vaadatakse ka suvel tiimide koosseisudele peale, hinnatakse pikema perioodi värbamisvajadust ja valmistatakse ette suuremaid värbamiskampaaniaid.
Niisamuti algavad sügiseti tihti mitmed uued projektid, mis pakuvad nii arendajatele kui ka näiteks projektijuhtidele rohkelt uusi väljakutseid. “On täiesti tavaline, et suve jooksul saavad allkirjad mitmed uued lepingud, kuid kuna puhkustehooajal ei soovita nendega veel pihta hakata, siis ongi just esimesed sügiskuud need, kus võib endale hõlpsalt leida uue ning huvitava pikaajalise väljakutse,” lausus ta.
Hinnates konkreetselt Uptime’i puudutavat, sõnas Peekman, et kuna ettevõte on turul tegutsenud juba ligi 30 aastat ning pidevalt stabiilselt kasvanud, siis minnakse igale sügisele vastu vägagi konkreetsete eesmärkide ja plaanidega.
“Me hindame stabiilsust ja pikaajalisi töösuhteid, seega teeme alati kindlaks, et võtame enda ridadesse just nii palju inimesi, kui päriselt vaja, tehes seejuures kindlaks, et kandidaat ka päriselt ettevõtte ja meie projektide iseloomuga sobib,” lausus ta. “Osad värbavad massi ja praagivad aja jooksul nõrgemad välja, me aga rõhume kvantiteedi asemel kvaliteetide ja teeme seejuures kindlaks, et inimesed saavad end meie ridades ka pikema ajaperioodi jooksul hästi tunda.”
“Kui on tekkinud tunne, et tahaks midagi uut proovida, siis hetkel nii Uptime’is kui ka turul laiemalt huvitavatest pakkumistest kindlasti puudust ei ole,” sõnas ta.
Mida kandideerimisel tähele panna
Uptime’i personalijuht andis ka paar soovitust, kuidas aidata oma CV-l teiste seast välja paista:
- Tee kindlaks, et seal olev info on ajakohane ja täpne;
- Vaata üle, et senise tegevuse juures on selgelt esile toodud see, mis aitaks sul ka uues rollis hästi läbi lüüa;
- Kontrolli, et sinu CVd oleks lihtne ning mugav lugeda ning et seal ei oleks ebavajalikku informatsiooni.
- Pea silmas, mida hakkaksid kandideeritaval ametikohal tegema ning too seniste töökogemuste juures välja, kuidas seal omandatud oskused ja kogemused selle rolli juures aitaks;
- Kui sinu CVs on palju auke või hüplike perioode, siis märgi kaaskirjas juurde, millest need tulenevad. Liigne hüplikkus võib värbaja ära ehmatada;
- Tehes täielikku karjääripööret tasub kaaskirjas ära märkida, miks sa sellise sammu teha otsustasid ning selgita, kuidas oled end täiendanud, et saaksid ka uues sektoris läbi lüüa.
Kõlab hästi? Tutvu vabade töökohtadega
Kas Uptime kõlab nagu sinu sorti ettevõte? Kui nii, siis heida pilk vabadele töökohtadele ning loodame, et võtad meiega ühendust – räägime sinuga hea meelega!