Uptime lõi Alexelale uue mobiiliäpi, mis toob kõik kliendi toimingud ja info ühte kohta kokku

Hiljuti ilmavalgust näinud uus Alexela mobiiliäpp Androidile ja iOS-ile loob kliendile võimaluse kiirelt ja mugavalt saada ühe äpi abil ülevaate kõigest, mis on tema jaoks oluline – Alexela teenustest, oma tehingutest ja senisest tarbimisest. Uptime lõi projekti käigus lisaks rakenduse back-end äriloogikatele ja erinevate süsteemide integratsioonidele ka kasutajaliidese, mille põhidisain töötati välja üheskoos Alexela ja digiagentuuriga ADM Interactive.

Uue rakenduse loomisel lähenes Uptime projektile selge arusamaaga: aina enam mobiilistuvas maailmas peab klient saama oma nutitelefoni abil kiire, selge ja mugava ülevaate kõige kohta, mis on tema jaoks oluline.

Seega sai selgeks, et rakendus peab suutma anda ülevaate Alexela teenustest, näitama kliendile tema poolt tehtud tehinguid ning andma ka ülevaate tarbimisest. Lisaks sellele lisandus rakendusse võimalus vaid mõne näpuviibituse abil alustada navigeerimist lähimasse Alexela tanklasse või mugavuspoodi.

Seega jõudsid teiste funktsioonide seas rakendusse ka võimalused:

  • registreeruda Kodukaardi kliendiks ja saada niimoodi osa hulgast Alexela lojaalsusprogrammi soodustustest;
  • navigeerida kiirelt endale sobivamasse tanklasse või mugavuspoodi;
  • jälgida oma tehingute ajalugu, arveid ja Kodukaardi soodustusi;
  • sõlmida elektri- ja maagaasilepinguid;
  • tellida Alexela Kütusetakso, mis toob Tallinna ja Harjumaa eramutele ning ettevõtetele kütuse mugavalt kohale;
  • liituda Kogukonnaprogrammiga ja seeläbi vähendada oma sõitude keskkonnamõju.

Iga arendus on omamoodi väljakutse

Projekti käigu eest vastutanud Uptime’i projektijuht Aleksandr Požidajev sõnas, et nii nagu iga rakenduse loomine, pakkus ka Alexela uue äpi valmistamine mitmeid põnevaid väljakutseid.

“Neist suurim oli erinevate infosüsteemide omavahelise ladusa koostöö korraldamine ja omavaheliste sõltuvuste haldamine – mobiiliäpp koondab kokku Alexela mitme valdkonna teenused, et pakkuda kliendile ühtset kogemust ning võimalust saada koondinfot tsentraliseeritud kohas,” lausus ta.

Požidajev selgitas, et selle eesmärgi edukaks saavutamiseks tuli omavahel ühildada näiteks CRM-ist pärinev kliendiinfo, spetsiaaltarkvarast pärinev info kütusekaartidega tehtud tehingute kohta, CMSist pärinev info tanklate endite kohta ning elektri- ja gaasilepingute info nende enda spetsiaalsest programmist. Ent töö loomulikult jätkub, sest mobiilirakenduse loomine ei lõppe äpi programmeerimisega. Põnevaid lahendusi Alexela äppi on veelgi tulemas.

AS Alexela IT-juht Tanel Viin lisas Požidajevile, et Alexela eesmärk oli jõuda läbi mobiiliäpi kliendile lähemale, äpi näol siis lausa taskusse. Ja seda nii, et äpp on kliendile ka kasulik – aitab hoida kokku kliendi väärtuslikku aega ent annab ka parema ülevaate tarbitavatest teenustest: leida tankla, saada pakutavaid soodustusi, otsida tankimise tšekke aga ka elektri- või gaasitarbimist ja arveid.

“Mis tegi projekti väljakutseliseks, oli see, et üheks tervikuks tuli kokku siduda väga erinevad maailmad: elekter, kütused, mugavuspoe teenused aga tuua rakendusse ka kogukonnaprogrammiga liitumine, et igalt tangitud liitrilt üks sent oma püsikliendi soodustusest keskkonna heaks suunata sellesse maakonda/kogukonda, kuhu nad soovivad lasta enda kogutud puud istutada. Töö meie mobiilirakendusega ei ole kindlasti lõppenud, see on järjepidev areng,” sõnas ta.

Tehnilisest lahendusest

Uptime oli projekti käigus vasutatav nii back-end kui front-end arenduste eest, mille raames kasutati teiste seas ka järgnevaid tehnoloogiaid:

  • Rakenduse front-end on ehitatud JavaScripti raamistiku React peale.
  • Äpi konteinerid on ehitatud operatsioonisüsteemide põhiselt ehk Androidi konteiner Javas ja iOS-i konteiner Swiftis.
  • Mobiilirakenduse back-endis on kasutatud järgmiseid tehnoloogiaid: Azure Cloud, Azure DevOps CI/CD, .NET Core, PostgreSQL, Redis cache, RESTful API integrations, Application Insights, NGINX jt.

Alexela äpi saab alla laadida siit:

Liitu uudiskirjaga