Praegusest majandusseisust hoolimata on tarkvaraarendusfirma Uptime’i käive ja kasum eelmise aastaga võrreldes kasvanud 25%. Grupi käive ületas 16 miljonit eurot ja EBITDA oli 3,7 miljonit eurot. Kuigi tänavu on kliendid kõikidel turgudel märgatavalt ettevaatlikumad ja uute projektide käivitamine on tagasihoidlikum, jätkub finantsnäitajate kasvutrend ka sel aastal.
Edu saladus peitub usalduse loomises
Uptime’i tegevjuht Eero Tohver näeb, et majanduskliima jahenemise tõttu on turud hakanud konsolideeruma. “Kliendid eelistavad suuremaid firmasid, kellel on vastupidavam ja pikaajalistele projektidele fokusseeritud ärimudel,” kommenteerib Tohver. Uptime keskendub usalduse loomiseks klientidega pikaajaliste partnerlussuhete loomisele ja hoidmisele ning eelkõige koostööprojektide arendusele, hooldusele ning struktuuri ülalpidamisele.
Kasv ja ühinemised jätkuvad
“Orgaaniline kasv ja ühinemised on meie strateegia olnud tänaseks juba 10 aastat,” märgib Tohver. Ta on enesekindel, et olenemata muutustest majanduses, saab ettevõtte jätkata sarnase kasvustrateegia järgimist nagu varem. Tänaseks on Uptime kanda kinnitanud nii Norras, Taanis, Poolas kui ka Šveitsis, kuid huvitavad läbirääkimised toimuvad praegu nii Eesti turul kui ka DACH piirkonnas.
“Me loodame selle peale, et tänane turuolukord paneb mõned väiksemad firmad mõtlema, et koos oleks lihtsam,” kommenteerib Tohver. Ta lisab, et tegelikult ei ole eesmärk firmad üle võtta. Soov on leida partnereid, ostes seal osaluse, aga kellega siiski koos edasi minna ja igavesti äri ajada. Kogemuse põhjal kaasnevad laienemisega uus ja hea tiim ning uued huvitavad partnerid. Need loovad kokkuvõttes pinnase ettevõtte siseseks arenguks ja kliendile parema ja kvaliteetsema teenuse pakkumiseks.
Mida toob tulevik?
Ettevõtte tegevjuht Tohver väljendab usku tulevikku, nähes majandusolukorra ebakindluses uusi võimalusi, sealhulgas paremate läbirääkimiste pidamiseks. “Kui tunneme, et majandusel läheb paremini, siis oleme valmis ka investeerima. Samas väga suurt hüpet aasta jooksul ei oota,” kommenteerib Tohver. Hetkel on Uptime’i jaoks kõige olulisem hoida stabiilselt head teenuse taset, leida uusi kliente ning laiendada ka meeskonda. Hoolimata idusektoris toimuvatest suurtest koondamistest, jätkab Uptime endiselt värbamist ja kasvamist.