Ragn-Sellsi iseteenindus­äpp

Teenused:

Tarkvaraarendus

Tehnoloogiad:

Expo
React Native
Ragn-Sellsi eesmärgiks oli tuua varem vaid veebis kättesaadav iseteeninduskeskkond kliendi taskusse, kasutades selleks mugavat mobiiliäppi. Uptime’i rolliks oli kanda hoolt kõikide front-end arendustööde eest, et luua native-tasemel kasutuskogemusega iseteenindusrakendus.

Eesmärgid

  • Luua iseteenindusäpp, mis suudab pakkuda native-tasemel kasutuskogemust
  • Pakkuda äpis võimalust tellida tühjendusi, volitada teisi kasutajaid ning näha ülevaadet teenustest
  • Liidestada äpp MobiilID ja SmartID teenusega ning API kaudu Ragn-Sellsi back-endiga

Uptime'i lahendus

  • Tasemel kasutuskogemusega mobiiliäpp, mis on ehitatud Expo ja React Native’i peale
  • Liidestused teiste süsteemide ja teenustega
  • Rakendus on kättesaadav Google’i Play poes ja App Store’is

Uptime on Ragn-Sellsil aidanud digitaliseerida erinevaid Ragn-Sellsi majasiseseid protsesse ja arendanud mitmeid kliendiliideseid, näiteks Ragn-Sellsi klienditoe äpi. Uptime'i puhul soovin esile tõsta nende reaalseid hinnanguid arenduse mahtudele, head projektijuhtimise tuge ja võimekust luua erinevaid rakendusi.

Turundus- ja kommunikatsioonijuht, Ragn-Sells AS

Ragn-Sellsi uus äpp toob iseteeninduse kliendi taskusse

Keskonnaettevõte Ragn-Sells on tuntud oma kliendikeskse ning innovaatilise meelestatuse poolest, seega oli klienditoe ja seni vaid veebis kättesaadava iseteeninduse toomine kliendi taskusse loogiline samm. Eesmärgi täitmiseks loodava äpi front-end tööde teostamiseks otsustas Ragn-Sells pöörduda Uptime’i poole.

Uptime’i poolelt projekti vedanud tiimijuht Kädi Keinast selgitas, et Ragn-Sellsi eesmärgiks oli luua native-tasemel kasutuskogemusega rakendus, ilma et seejuures tuleks eraldi luua ja hallata kahte eraldiseisvat toodet. Rakenduse enda eesmärgiks oli seejuures pakkuda klientidele paremat ülevaadet nende tellitud teenustest, võimaldada tellida täiendavaid tühjendusi ning anda eraisikutele ja ettevõtetele rohkem võimalusi valitud teenuste haldamiseks.

“Heaks näiteks on ehitusfirmad. Kui mõnel ehitusplatsil on tekkinud ootamatult palju jäätmeid ning järgmine planeeritud tühjendus on alles päevade pärast, siis saab objektijuht või keegi teine, kellele on vastav õigus antud, äpist lisatühjenduse tellida,” selgitas Keinast. “Seejuures ei ole vaja kuskile helistada, keerulisi tabeleid uurida või e-maile saata. Veelgi enam, arenduse järgmised etapid toovad ka push-notificationid, mis annavad kliendile teada millal Ragn-Sellsi auto tuleb, just nagu kullerfirmade puhul.”

Niisamuti pakub rakendus mugavat võimalust hallata volitusi. “Kuigi eraisiku tasemel pole volitused nii olulised, siis näiteks suure tootmisettevõtte puhul võib olla inimesi, kes peavad nägema lepinguid, aga ei tohiks saada ise uusi tühjendusi tellida. Samuti võib olla vastupidiseid olukordi ehk keegi peaks saama tellida uue tühjenduse, aga ei tohiks omada ligipääsu näiteks arenduse teises faasis lisanduvale arvete infole,” rääkis Keinast.

Volituste andmise võimalus on tihti vajalik näiteks vanemate inimeste puhul, kes end digivahenditega koduselt ei tunne ning saavad seeläbi volitada oma nooremad sugulased äpist õiget infot leidma. Veelgi olulisem on lahendus aga näiteks ehitusettevõtete puhul, kes saavad anda konteineri tühjendamise tellimise õiguse alltöövõtjatele, või näiteks poodide ja tanklakettide puhul, kus ettevõte saab anda konkreetse üksuse juhatajale õigused hallata nende asukohaga seotud jäätmekäitlusteenuseid.    

Selleks, et volitusi ning muid ligipääse jätkusuutlikult hallatada, on äpp integreeritud nii MobiilID kui ka SmartID teenusega ning suhtleb Ragn-Sellsi enda loodud back-endi ja CRMiga läbi API.

“Autentimine oli ka ainus osa, mis arenduse juures üksjagu väljakutseid pakkuvaks kujuneks, seda peamiselt Google’i ning Apple’i eripärade tõttu. Nagu iga rakendus, pidi ka Rang-Sellsi äpp läbima kontrollprotsessi, kuid USAs ei teata meie autentimislahendustest midagi ning müüri taha peidetule moderaatorid ligi pääseda ei suutnud. See tähendas, et pidime tegema mõned trikid, et neile sinna ligipääs võimaldada,” ütles Keinast. “Õnneks sai see mure efektiivselt lahendatud ning tänaseks on äpp kõikidele huvilistele nii App Store’is kui ka Google’i Play poes kättesaadav,” ütles Keinast.

Kui autentimise eripärad valmistasid üksikutes kohtades probleeme, siis kulges kogu ülejäänud rakenduse ehitamine ladusalt. Keinast märkis, et Uptime on varem loonud mitmeid äppe React Native’i ning Expo toel, seega valiti see lahendus ka Ragn-Sellsi uue rakenduse jaoks. “Kogu protsessi tegi sujuvamaks ka see, et kliendil endal oli väga selge visioon ja hästi lihvitud prototüüp olemas. Niisamuti oli klient juba enne meie juurde tulekut arendustööd etappideks jaganud, mis tähendas, et kogu koostöö kulges väga valutult,” lisas ta.

Hetkese seisuga on avalikkuse ette jõudnud arenduse esimene etapp, millele on lähitulevikus järgnemas ka teine ja kolmas etapp. “Rakendus muutub veel nutikamaks. Võib oodata uute lepingute sõlmimise võimalust, push-teavitusi, sõidukite live-jälgimist ja veel paljut muud,” ütles Keinast.

Rando Siimon

Äriarendusjuht

Võta ühendust

Liitu uudiskirjaga