Alexela uus ärikliendi iseteeninduskeskkond

Teenused:

Tarkvaraarendus

Tehnoloogiad:

.NET
PHP
Eestimaine energiaettevõte Alexela soovis äriklientide kasutuskogemuse uuele tasemele viia, mistõttu pöördus ettevõte oma pikaaegse arenduspartneri Uptime’i poole. Üheskoos toodi ärikliendi iseteenindusse täiendatud funktsionaalsus, kasutusmugavus ja teha kõik uus kättesaadavaks ka Alexela mobiiliäpis – nii Androidi kui ka iOSi kasutajatele.

Eesmärgid

  • Viia Alexela ärikliendi iseteeninduskeskkond vastavusse sellele seatud eesmärkidega
  • Vähendada käsitöö hulka ja võimaldada uudsete lahenduste pakkumist
  • Teha ärikliendi iseteeninduskeskkond kättesaadavaks ka Alexela mobiilirakenduses

Uptime'i lahendus

  • Uus ja mugav ärikliendi iseteeninduskeskkond
  • Võimalus vahetada infot kolmandate partneritega, uued makse- ja volituslahendused, uute teenuste kättesaadavaks muutmine
  • .NETi peale ehitatid hästi töötav ja tulevikus laiendatav tehniline lahendus

Ambitsioonid on paljuski ka unistused ja Alexelas usume, et kliendi unistuse realiseerimine ei saa ju olla võimatu ülesanne. „Ikka saab“ mentaliteet, mis meid Alexelas saadab, ühendab meid ka Uptime’iga. Uptime'i tiim on teinud meil võimalikuks teha teoks unistus mugavast e-teenindusest, sest partneritena suudavad nad asetada end nii meie kui ka klientide kingadesse. Meie iseteeninduskeskkond suhtleb väga erineva kliendiprofiiliga, seda nii vanuse kui ka arvutiasjanduses hakkama saamise osas. Lisaks on Alexela iseteenindus meile endile igapäevaseks vajalikuks tööriistaks. Kindlasti pole meil soovid ja ambitsioonid otsa saamas ja koostöös Uptime'iga on paljugi põnevat alles tulemas.

Tanel Viin ja Artjom Kolduško
Alexela AS

Alexela ärikliendi iseteenindus on nüüd veelgi parem!

Eestimaise energiaettevõtte Alexela uus iseteenindusrakendus on nüüdseks erakliente toetanud juba üle aasta, mis tähendas, et aeg oli küps ka äriklientide kasutuskogemuse uuele tasemele viimiseks. Selle eesmärgi täitmiseks pöördus Alexela oma pikaaegse arenduspartneri Uptime’i poole, et tuua ärikliendi iseteenindusse täiendatud funktsionaalsus, kasutusmugavus ja teha kõik uus kättesaadavaks ka Alexela mobiiliäpis – nii Androidi kui ka iOSi kasutajatele.

Kuigi Alexela pakkus juba varemgi äriklientidele iseteeninduskeskkonda, siis vajas see uuendamist, et täita täpsemalt sellele püsitatud eesmärke. Sellest tulenevalt oli uue iseteeninduskeskkonna ambitsioonpakkuda erakliendi iseteeninduskeskkonnaga võrdväärset kasutusmugavust ning muuta klientidele kättesaadavaks uued teenused, mida varem polnud võimalik iseteeninduses pakkuda.

“Nüüd on energiaettevõtte iseteeninduses kaks poolt, mis töötavad võrdselt hästi – ärikliendi iseteenindus ja erakliendi iseteenindus. Kasutaja saab hõlpsalt oma rolli vahetada, seega tuleb vaid ühe korra sisse logida, et näha nii endaga seotud äriprofiile kui ka oma isiklikku profiili,” selgitas projekti eest vastutanud tiimijuht Karin Merilo. “Kuna ka erakliendi iseteenindus on Uptime’i loodud, oli ärikliendi poole ehitamine märkimisväärselt kiirem ja mugavam.”

Uus .NETi peale ehitatud iseteenindus pakub äriklientidele laia valikut uusi lahendusi, nende seas liidestusi kolmandate partneritega, automaatse krediidikontrolliga lepingute sõlmimise võimalust, liidestusi erinevate makselahendustega ning võimalust luua volitusi, et iseteenindusele pääseks ligi ka need ettevõtte töötajad, kes pole juhatuse liikmed.

Uued võimalused

Võimalus iseteeninduse andmeid automaatselt kolmandatele osapooltele edastada tähendab, et suuremate ärimahtudega ettevõtted saavad varasemast efektiivsemalt oma sõidukiparki hallata ning infot enda valitud teenusepakkuja kaudu jälgida. Kuna Alexela võimaldab töötajatele välja jagada ka nimelisi kütusekaarte, on liidestuse toel võimalik töötlusprogrammis kuvada kõrvuti näiteks auto GPS-seadmest pärit infot, tankimispauside kohta ning aega ning tangitud kütuse kogust ja hinda. Äriklient saab iseteeninduses hallata ettevõtte volitusi ning mugavalt lepinguid sõlmida.

“Andmeid sai edastada ka varem, kuid see eeldas iga korda käsitsi liidestuse loomist. Nüüd peavad kasutajad vajutama vaid nuppu ning kõik toimub märkimisväärselt kiiremini,” rääkis Merilo.

Teise suurema uue lahendusena pakub iseteenindus nüüd võimalust tellida maksekaarte, kusjuures vajalik krediidikontroll toimub automaatselt. Varasemalt toimus sellise info vahetamine käsitsi ning tekitas seetõttu ebamõistikku ajakulu, tänaseks on käsitöö maht viidud aga sisuliselt nulli. Maksekaart töötab ka virtuaalkaardina ehk loetud minutite jooksul pärast taotluse heaks kiitmist saab seda juba teeninduspunktis kasutada.

Merilo märkis, et automaatne krediidikontroll muutub kättesaadavaks nii era- kui äriklientidele, kusjuures positiivse krediidiotsuse korral pannakse maksekaart kliendi poole automaatselt teele. “Kogu selle lahenduse ehitamine pakkus erinevaid väljakutseid, kuid tänaseks töötab see kenasti ning on nii teenindajate kui ka klientide asjaajamist oluliselt lihtsamaks muutnud,” lisas ta.

Arvestades Alexela järjest kasvavaid mahtusid ning klientide ootuseid, on olulise muudatusena nüüd võimalik ärikliendil iseteenindust mugavalt kasutada ka mobiiliäpis. Kui varasemalt oli iseteenindus ärikliendi jaoks kütusemüügi keskne, siis nüüd on kättesaadavaks muutunud ka elektri- ja gaasilepingute haldamise võimalus.

Väljakutseid ka tulevikuks

Alexela iseteeninduskeskkonna järgnevad etapid keskenduvad kasutajale veelgi mugavama ja kaasaegsema kogemuse pakkumisele. Arvestades, et energiaturg ja- poliitika on lähiajal väga palju muutumas, siis suuremahulisi ja uusi koostööprojekte saab lähiajal lisanduma veelgi.

“Alexelaga on alati äge koostööd teha. See on ettevõte, mille ambitsioonid ja eesmärgid on suured ning mul on hea meel, et saame neid sel teekonnal aidata,” lausus ta. “Ärikliendi iseteeninduse ehitamine kulges ladusalt ning suuremaid probleeme ei esinenud. Nii nagu igas arenduses olid ka siin omad väljakutsed, näiteks digiallkirjastamise jadigitempli tööle saamine, kuid laias vaates läks kõik täpselt nii nagu plaanitud.”

Merilo lisas, et iseteeninduskeskkonna loomisega oli seotud kogu Uptime’i Alexela tiim (.NET ja PHP), mis lubas ära kasutada mõlema meeskonna tugevusi. “Omavaheline info jagamine aitas luua parema toote ning kõik projektis osalejad said õppida midagi uut,” märkis ta.

Uus ärikliendi iseteenindus on leitav nii veebis kui ka Uptime’i ehitatud Alexela iseteenindusrakenduses.

Rando Siimon

Äriarendusjuht

Võta ühendust

Liitu uudiskirjaga