Septembri lõpus Norras toimunud Oslo Innovation Week´il tutvustasid Eesti ja Norra spetsialistid e-Eesti lahendusi ning seda, mismoodi need on aidanud riiki ja kodanikke lihtsamini asju ajada. Konverentsil esines ka Uptime Comperio juht Ole-Kristian Villabø, kes rääkis digitaalse innovatsiooni parimatest praktikatest.
Pärast konverentsi on Norra meedia kirjutanud Eesti e-teenustest mõned artiklid.
HT Norge: tähtis on mugav teenus, mida inimesed tahavad kasutada
Personaliportaal HR Norge avaldab Eestis elava ameeriklanna Crystal LaGrone kogemuse Oklahomast Eestisse elama asudes, kuidas ta hakkas õppima e-hääletuse süsteemi ja miks see talle hea tundub.
LaGrone esineb jaanuaris Norras toimuval personalikonverentsil, kus tutvustab süsteeme, mis on üles ehitatud kliendi mugavuse keskselt ja mida inimesed tahavad kasutada. Näitena kasutabki ta Eesti e-valimiste lahendust, mis on mugav ja mille kasutajate hulk suureneb sellepärast iga e-valimisega. Hea on anda oma hääl Riigikogu või kohalike omavalitsuste valmistel kodust lahkumata.
Eestit ja Norrat seob LaGrone´i sõnul see, et mõlemad riigid on tehnoloogia valdkonnas paindlikud ja valmis uusi asju omaks võtma.
Computerworld: mõlemal on üksteiselt õppida
Norra Computerworld kirjutab hiljutise Oslo Innovation Week´i konverentsi järelkajana, et paljudes valdkondades on Norra ja Eesti e-teenused samal tasemel, kuid siiski on üht-teist õppida ja kogemusi vahetada mõlemal.
Kui Norra on maailmas juhtiv riik digitaliseerimise alal, siis Eesti hiilgab e-teenuste valdkonnas.
Mõlemas riigis on väga arenenud maksude deklareerimise süsteemid, digiretsepti lahendus ja e-finantsteenused. Norra võiks aga loo autori Lars Peder Brekki sõnul Eestilt õppida mugava elektroonilise ID kaardi süsteemi laiemat kasutamist e-teenuste juures nii avalikus kui erasektoris, kus kasutatakse juriidiliselt kehtivat digiallkirja.
Samas on Norra äriettevõtete digitaliseeritus väga kõrge, olles maailmas tipus. Eestil on erasektori digitaliseerimisel Norralt õppida.