Hiljuti avaldatud majandustulemused näitavad, et 2020. aasta oli koroonakriisi kiuste Uptime’i jaoks ajaloo edukaim: ettevõtte müügitulu küündis üle 10 miljoni euro piiri ning kulumieelne kasum (EBITDA) kasvas 2,4 miljoni euroni. Võrreldes eelneva aastaga kasvasid nii Uptime’i käive kui ka kasum üle 20%.
Uptime’i tegevjuht Eero Tohver sõnas, et käive ja kasum kasvasid kõigil turgudel – Eestis, Taanis, Poolas, Norras ja Šveitsis. Välisturgude tulemus moodustas 2020. aastal grupi kogukäibest üle poole, suurima välisturuna oli Norra osa käibest ligi veerand.
“Välisturgudel tegutsemine ja jätkuv laienemine on osa meie kasvustrateegiast ning tulemused näitavad selgelt, et oleme valinud õige tee,” lausus ta. “Koroonaviirusest tingitud piirangud on küll uute potentsiaalsete partneritega kohtumist mõnevõrra keerulisemaks muutnud, kuid oleme siiski alati uusi võimalusi otsimas.”
Kriisi ja piirangute kiuste omandas Uptime 2020. aastal enamusosaluse Poola tarkvaraarendusettevõttes JMMJ, mis kannab nüüdseks nime Uptime Development Poland. Tohver märkis, et Poola laienemine oli midagi, mida Uptime’i juhtkond oli pikalt planeerinud ning ettevõte analüüsib jätkuvalt võimalusi, kuidas piirkonnas turuosa veelgi kasvatada.
Olukorda ilmestab spetsialistide puudus
Kommenteerides IT-sektori ning Uptime’i finantsnäitajate üldist arengut, märkis Tohver, et hetkel läheb sektoril paremini, kui majandusel tervikuna. “Kriis näitas, et investeeringud IT-arendusse on hädavajalikud ja ka siiani väheminvesteerinud tavamajanduse ettevõtted on tänaseks jõudnud tõdemusele, et digitaalsed lahendused on möödapääsmatud,” märkis Tohver.
Vaadates tuleviku poole, märkis Tohver, et päris kindlalt ei teki IT-sektoris töötavatel ettevõtetel lähiaastatel tööst puudust. Küll aga on jätkuvalt probleemiks kvalifitseeritud töötajate leidmine. “See ei ole ainult Eesti probleem. Liialdamata võib öelda, et terves maailmas on asjalikest IT-spetsialistidest puudus. Samas on selline olukord kestnud juba mõnda aega ning muutunud meie igapäevase töö osaks,” lausus ta.
Tohveri sõnul plaanib Uptime tuleviku vaates jätkata laienemist, uute klientide leidmist ning juba olemasolevatele klientidele parima võimaliku teenuse pakkumist.