Koroonakriis tõi kõige halva kõrval kaasa ka digitaaliseerimise laine. Ettevõtted, kes polnud varem spetsiaalselt neile loodud tarkvaralahendusi kasutanud, otsustasid need nüüd konkurentsivõimelisena püsimiseks hankida või vaadata SaaS teenuste poole; teised ettevõtted otsustasid oma süsteemide edasiarendused mõned aastad ettepoole tuua; kolmandad ettevõtted hakkasid pakkuma uusi ja innovaatilisi digilahendusi, et aidata teistel valitsevate oludega kohaneda.
“Alates 2020. aasta algusest on selgelt näha olnud, et ettevõtted pööravad aina suuremat tähelepanu tarkvarale, mis aitaks uues olukorras paremini tööülesannete ja muutunud kliendiootustega hakkama saada,” selgitas Uptime’i tehnoloogiajuht Raimo Seero. “Mitmed ettevõtted said kriisi esimeste kuudega aru, olemasolevast enam ei piisa ning tuleb astuda järgmine samm.”
Seda olukorda ilmestab selgelt ka turul toimuv. “Kui mitmed teised ettevõtted pidid kriisi tõttu oma tegevusi koomale tõmbama, siis tarkvaraarendust pakkuvad firmad nägid meeletut töökoormuse kasvu, nii ka Uptime. Ettevõtted vajasid uusi lahendusi ja suuremat tuge muutuvates oludes tarkvaralahenduste võimaluste ära kasutamiseks,” sõnas Seero.
Sellest tulenevalt on Uptime’i arendajate töö abil viimase kahe aasta jooksul turule jõudnud mitmeid uusi lahendusi, mis aitavad protsesse digitaliseerida ja ettevõtete igapäevategevust tõhusamaks ja kasumlikumaks muuta.
E-kaubanduse võidukäik
Seero selgitas, et ühe suurima arenguhüppe on koroonakriis kaasa toonud e-kaubanduse valdkonnas, kus seni ilma e-poodideta tegutsenud ettevõtted on need nüüd endale loonud ning firmad, kelle e-kanalid olid mõnevõrra aegunud, otsustasid neid nüüd uuendada.
Ta tõi näitena Uptime’i viimase aja töödest välja tehnoloogiakaupade hulgimüüja Sandman Grupi ning Eesti suurima elektrikaupade pakkuja Esvika.
“Nende mõlema puhul on selge, et uuenenud e-poed aitasid neil ka kriisi tipphetkedel konkurentsivõimelisena püsida ja järgmisele tasemele kasvada,” lausus Seero.
Kuigi Sandman Grupil oli juba enne Uptime’iga koostöö alustamist olemas e-pood hulgimüügiks teistele firmadele, ei rahuldanud see enam uusi ärivajadusi. Seega pöördus Sandman Uptime’i poole, et luua lihtne ja praktiline ärilt-ärile ehk B2B e-pood, mida hulgiklientidel oleks mugav kasutada. Nüüdseks on .NETil, Vue’l ja TypeScriptil põhinev e-pood juba mõnda aega tegutsenud ning tulemused on silmapaistvad.
“Jäime väga rahule nii koostöö kui tulemusega ning julgeme Uptime’i soovitada ka teistele ettevõtetele arenduspartneriks,” sõnas Sandmani projektijuht Ago Henry Altjõe.
Loe täispikka case study siit.
Sarnanes olukorras oli ka Eesti juhtiv elektrikaupade müüja Esvika, kellele sai selgeks, et klientide ootused e-äridele on kasvanud ja lihtsalt tootekataloogiga enam hakkama ei saa. Nii otsustas Esvika liikuda veebipõhiselt staatiliselt tootekataloogilt täisfunktsionaalse e-poe peale, mis oleks ühendatud ka firma teiste infosüsteemidega, sealhulgas ka lao- ja raamatupidamistarkvaraga. .NETil ja Vue’l põhinev ning mitmeste väliste infosüsteemidega integreeritud e-pood on nüüdseks edukalt kliente teenindanud aasta algusest.
“E-äri projektis on olnud koostöö Uptime’iga hea ja tulemuslik. Oleme koostöös lahendanud ka keerukamad küsimused meie protsesside parendamiseks ja valmis saanud esimese etapi meie elektroonilisest müügikanalist klientidele. Edasine koostöö jätkub, sest palju häid mõtteid vajavad realiseerimist,” kommenteeris koostööd Uptime’iga Esvika juhatuse esimees Guido Tamm, lisades, eelmisel kevadel eriolukorra ajal toimunud müügi vähenemine jäi sel kevadel tänu uuele e-poele ära, kliente tuli hoopis juurde.
Loe täispikka case study siit.
Logistikasektori areng
Logistikasektor on digitaaliseerimise teed läinud juba mitmeid aastaid, niisamuti on töö MyDello digitaalse logistikaplatvormi kallal käinud juba enne kriisi algust. Küll aga tõstatas kriis selliste platvormide olulisuse veel kõrgemale.
“Merekonteinerite hinnad rallivad ning lennuliiklus on endiselt siin-seal võrdlemisi hõre, mis tähendab, et ilma mugavate ja võimsate tööriistadeta võib olla logistikaahela ning -kulude kontrolli all hoidmine olla üsnagi keeruline,” lausus Seero ning märkis, et just see ongi probleem, mida MyDello lahendada üritab.
MyDello eesmärgiks oli luua digitaalne platvorm, mis muudaks lõppkasutaja ehk kauba saatja jaoks logistikalahenduste tellimise ning haldamiseks nii kiireks, lihtsaks ja mugavaks kui võimalik. Arenduspartnerina oli Uptime’i rolliks aidata see visioon reaalsuseks muuta, luues kiirelt skaleeritava, vastupidava ning robustselt liidestatud rakenduse, mis tagab MyDello klientidele parima võimaliku kasutuskogemuse.
MyDello .NETi, Vue, AWSi ja TypeScripti peale ehitatud lahendus klientide käsutuses olnud kevade algusest ning tagasiside ja edu on olnud märkimisväärsed.
Loe täispikka case study siit.
Kaugtöö nõuab paremat infohaldust
Kriisi alguses sai mitmetele ettevõtetele selgeks, et töötajad tuleb saata koju ning paljudel juhtudel on inimesed vähemalt osalise koormusega jäänud kodukontoritesse tänaseni. See tähendas Seero sõnul aga seda, et ettevõtted pidid kiirelt leidma lahendused, kuidas koordineerida dokumendihaldust, koostööd ja üldist sisekommunikatsiooni ka kontorist eemal olles, tagades seejuures turvalisuse, kasutusmugavuse ja efektiivsuse.
“Sellest tulenevalt oleme kriisi algusaegadest saadik näinud märgatavalt suuremat huvi SharePointi ja Office 365 erilahenduste vastu, mille toel hallata lepinguid, aruandeid, koostööd ning automatiseerida rutiinseid tööprotsesse,” sõnas Seero, märkides, et Uptime’i Microsofti Kuldpartneri staatusega arendusmeeskond on SharePointi ärilahendusi loonud alates 2006. aastast, seega ei ole harvad olnud ka juhused, kus jätkuarendusi on hakanud tellima kliendid, kelle SharePointi süsteemid loodi juba kolm või enam aastat tagasi.
“SharePointi lahenduste poole on pöördunud tootmisettevõtted, pangad, avaliku sektori asutused, teenusettevõtted ja paljud teised,” sõnas Seero. “On selgelt näha, et ettevõtted on maailmas valitsevat olukorda ära kasutamas ning loomas korda ja süsteeme seni siin-seal hoitud dokumentide haldamiseks, oma aja ära elanud protsesside uuendamiseks ja digitaalsete töövoogude kasutusele võtmiseks.”
Loe SharePointi erilahenduste kohta pikemalt siit.
Veel ei ole tehnoloogilise hüppe jaoks hilja
Kuigi kõige suurem tung uute tarkvaralahenduste ning spetsiaaltarkvara vastu oli kriisi esimeste kuude jooksul, siis on Seero sõnul näha, et olukorra tingitud turg on aktiivne siiani ning paljud ettevõtted tegutsevad järjepidevalt selle nimel, et digilahenduste abil oma tööprotsesse mugavamaks ning kasumlikumaks muuta.
“Seega tasub kõikidel kaaluda, kas ja kuidas võiks konkreetse firma vajadustel põhinevad tarkvaralahendused aidata ettevõtte asjaajamist paremaks muuta,” lausus Seero. “Võib üsnagi kindel olla, et on valdkondi, kus kogu potentsiaali pole veel ära kasutatud.”