Uptime´is on team lead´i amet rohkemat, kui vaid IT projekti juhtimine. Lisaks tegeleb team lead veel ka inimeste juhtimise ja kliendihaldusega. Selline mitmekülgne töö Aleksandrile sobiski ja nii ta Uptime´i tuli. Praegu tegeleb ta nii idufirmade kui tuntud suurte ettevõtetega, igaühe juures tuleb selle äri valdkonnaga end kurssi viia ja aru saada, mida kliendi ärimudel endast täpsemalt kujutab.
Millega tegelesid enne Uptime’i?
Elus väga suure muutusega aasta oli minu jaoks 2011. Otsustasin siis kolida Tallinna ning alustasin õppimist Tallinna Tehnikaülikooli IT-teaduskonnas.
Pealinna tuhin oli sees, seega õppimise kõrvalt hakkasin vedama üliõpilasesinduse projekte, olin osa Tarkvaraarenduse Klubist, toimetasin sõpradega startupi kallal ja tegin samal ajal ka erialalist praktikat. Oli tõesti too much on the plate, aga ju siis oli vaja oma tõmblemine ära teha.
2014. aasta alguses aga sain juhuse läbi telefonikõne ja mind kutsuti custom tarkvaraarendusega tegelevasse ettevõttesse Brightspark, kus sain juuniorina kätt proovida.
Kõigepealt olin IT analüütik ning siis ka IT projektijuht.
Kuidas jõudsid Uptime’i?
Brightspark ja Uptime olid olnud pikemat aega sõbralikes suhetes ja teatud määral koostööd teinud. Teadsin tänu sellele Uptime’i tegevuste kohta nii mõndagi.
Brightspark´i poolel olid toimumas muutused, Uptime oli samal ajal noorest inimesest huvitatud, lisaks mulle Uptime´i väärtused meeldisid, nii see juhtuski.
Kui palju oled tarkvaraarendusega tegelenud?
Reaalsetes tarkvaraarendusprojektides olen sees olnud alates 2012. aastast.
Kuidas sai sinust IT Team Lead ja mida see töö endast kujutab?
Uptime’i kontekstis on IT Team Lead üsna laia tähendusega amet. See roll koondab enda alla projektijuhtimise, inimeste juhtimise, kliendihalduse jm.
Kõige laiemas mõistes on IT Team Lead isik, kes vastutab tarkvaraarendusprotsesside eduka toimimise eest.
IT maastikul üldiselt ja Uptime´i siseselt on võimalikke rolle väga mitmeid, nii et tol hetkel täpselt sellist rolli ei osanudki otsida. Kuuldes Eerolt (Eero Tohverilt) selle konkreetse ameti kohta täpsemalt, tundus see olevat midagi sellist, millesse võiksin oma olemuselt hästi sobida ning olin pakkumisest huvitatud. Praeguseks on mul tehtud valiku üle küll hea meel.
Mis meeldib Uptime’is kõige rohkem?
Uptime’is meeldib mulle kõige rohkem üldine vaba suhtumine. Ei ole liigset bürokraatiat, ebavajalikke reegleid. Inimesel on täpselt nii palju vastutust ja võimalusi, kui palju ta ise soovib. Igale võimalusele ja probleemile lähenetakse case-by-case. Põhiline on see, et asjad mõistlikult sujuksid.
Lisaks on olulisel kohal kindlasti ka hea tiim, kellega oleme nüüdseks pikemat aega püsivalt koos toimetanud.
Mida oled Uptime’ist kõige rohkem juurde õppinud, milline on olnud kõige vajalikum kogemus?
Midagi kõige-kõigemat on raske eraldi esile tuua. Tihti on ikka need kõige vajalikumad kogemused mingid raskemate olukordade üleelamised.
Olen näiteks saanud enda vastutada minu ja tiimi jaoks täiesti uute ärivaldkondade projekte või siis näiteks selliseid projekte, kus on erinevaid osapooli ja liidestatavaid süsteeme nii palju, et kahel käel kokku lugeda ei jõua.
Ühel juhul näiteks pole ma valdkonna eripäradega varem kokku puutunud, on olnud vaja kiiresti mõista ja mingil määral kohaneda firma äriga.
Mõnel teisel juhul tuleb korraldada koordineerimist ja selleks ka sobilikud protsessid paika panna, et projekt ühtse tervikuna jooksma saada.
Tavaliselt saab iga suurema projekti lõpus ka tagasi mõelda ja midagi olulist juurde õppida.
Millega praegu tegeled, millised on uuemad projektid, mis käsil?
Hetkel on ilmselt värskeim väljakutse olnud ühe uue rahvusvahelise projekti käimalükkamine. Siin on küll esmane suurem töö tehtud, kuid mõned detailid endiselt in progress.
Tegemist startup’indusest alguse saanud fintech ettevõttega, mille eesmärk on globaalselt lihtsustada kauplemise finantseerimisega ning finantsriskide maandamisega seotud protsesse. Huvitavaks teeb asja see, et praegu puuduvad nende teatud protsesside haldamiseks automatiseeritud lahendused.
Antud projekti puhul on peamine osa projekti arendustiimist Tallinnas, oluline osa aga ka Stockholmis. Teeme tööd selle nimel, et omavaheline integreerumine oleks sujuv ning et kommunikatsioon, ärivajadused, ootused ja tulemused oleksid kõik võimalikult selged.
Teiseks heaks kliendiks, kellega meie tiim tegeleb, on Alexela. Nad on üks meie pikaaegsemaid arenduspartnereid ja minu arendustiim on Alexelaga varsti juba viis aastat koostööd teinud. Üks väga värske asi, mille oleme Alexelaga koostöös teinud, on „Klienditahvel“.
Tegemist on uue veebirakendusega, mis on visuaalselt kohandatud teatud tahvelarvutite jaoks ja need tahvelarvutid on püsti pandud erinevatesse Alexela poodidesse üle Eesti.
Millega tegeled vabal ajal, millised on hobid?
Väga südamelähedane on olnud igasugune fitness. Viimastel aastatel on see kõige rohkem tähendanud seda, et mind on tihtipeale näha jõusaalis.
Endiselt on alles ka tugev huvi poksi ja korvpalli vastu, sest nende alla sai varem palju aega pandud.