Eero Tohver: 3 põhiteesi, mida Uptime’is laienemisel meeles peame 

Uptime on tänaseks tegutsenud üle 30 aasta ning selle aja jooksul oleme vaadanud ka algselt koduturult kaugemale. Aastate jooksul oleme laienenud nii Poola, Taani, Norrasse kui Šveitsi ning kõige selle kõrval oleme oma kohalolu suurendanud ka Eestis. Uptime’i juht Eero Tohver märgib selles blogipostituses, et kui esimesed laienemiskatsed läksid luhta – näiteks Soomes – siis tänaseks on meil välja kujunenud selge arusaam ja strateegia, kuidas kasvada nii, et sellest kõik võidaksid. 

Oleme alati otsinud võimalusi, kuidas oma teadmisi ja oskuseid ka teistel turgudel ära kasutada ja kuidas pakkuda seeläbi paremaid teenuseid nii olemasolevatele kui ka uutele klientidele. Kui esimeste laienemiskatsete puhul üritasime teha kõike iseseisvalt ning hakata uuel turul nullist üles ehitama kõike seda, mida juba varem mujal pakkusime, siis tänaseks oleme mõistnud, et mõistlikum on läheneda teise nurga alt. 

Seega, kuidas ma täna oma laienemisplaane seame, mida meeles hoiame ning mis on see, mis on meil aidanud üles ehitada koostöövormid, mis suudavad suurt väärtust luua kõigile? 

Kohalikest teadmistest pole midagi paremat 

Kui esimeste laienemiskatsete juures proovisime kõike ise üles ehitada, siis tänaseks oleme mõistnud, et kui on võimalik kellegagi käed lüüa, siis tasub seda ka teha. Seetõttu keskendume juba tegutsevate ettevõtetega ühisosa leidmisele, üritades mõista, kas saaksime teineteise jaoks kasulikud olla. Lõpuks võidavad sellisest lähenemisest kõik: me saame uuele tiimile toeks olla oma ressursside, teadmiste ja laia kontaktibaasiga, samas saame vastu laialdaste turuteadmistega meeskonna, kliendibaasi ning oskused, mis võisid meil veel täna puudu olla. 

Selle lähenemisega oleme sisenenud nii Taani kui ka Norra turule, Poolas oleme sel viisil enamusosaluse omandanud kahes ettevõttes ja sama strateegia toel oleme laienenud ka Eestis. Esimest korda rakendasime seda lähenemist 2015. aastal ja näeme, et kõik töötab täpselt nii nagu plaanitud – meiega liitunud meeskonnad on saanud lisateadmiste ja –ressursside toel uue hingamise ning grupp tervikuna on muutunud aina suuremaks ja tugevamaks, võimaldades meil pakkuda teenuseid ka suurematele klientidele, kelle eeldatud töömahud oleks ilma lisatoeta teostamatud. 

Õige klapp loeb kõige rohkem – see on inimeste äri 

Kui oleme otsimas uut ettevõtet, kes võiks Uptime’i grupiga liituda, on mõistagi oluline, et see oleks äriliselt ratsionaalne otsus. Meie jaoks on oluline näha seda, et kuidas saaksime seda uut äri koos rohkem kasvatada, kui kumbki osapool iseseisvalt. Plaanidest ja numbritest olulisem on aga see, et meeskondadel oleks sarnased väärtused ja ambitsioonid. 

Seetõttu pöörame olulist rõhku sellele, milliseks võiks tulevane koostöö kujuneda. Meie jaoks on peamine mõista, kas suudame pürgida samade eesmärkide poole ning kas on olemas see kriitiline ühisosa ja ambitsioonikus, mis võimaldaks head plaanid ka tulemusteni viia. Me teame, mida üritame saavutada ja millised on meie väärtused – kui need ei klapi, ei maksa edukat koostööd oodata. 

IT on inimeste äri. Inimsuhted määravad selle, kui edukaks võib üheskoos töötamine kujuneda ning mis on need potentsiaalsed probleemkohad, mida tuleb ennetada. Pingutame, et leida õige klapp. 

Juhid peavad saama juhtida 

Uptime’i laienemisfilosoofia osaks on lubada oma turu ekspertidel olla oma turu eksperdid. See tähendab, et kui grupiga liitub uus ettevõte, siis ei soovi me neile ette dikteerida, kuidas nad peaksid töötama. Pigem on meie eesmärgiks anda neile kogu vajalik tugi, toetada neid nõu ja jõuga ning aidata seada selged eesmärgid, mis lubaks neil kasvada ja edu saavutada. 

Nii nagu ei mikromanageeri Uptime’is juhid igat töötajat, ei ürita ka peakontor pidevalt sekkuda harukontorite töösse. Mõistagi on oluline, et suund oleks õige ning teiste grupi ettevõtete tegevust toetav, kuid sellega suuresti ka asjad piirduvad. Keda võtta kliendiks, milliseid teenuseid täpselt osutada, milliseks kujundada tiim ja mis põhimõtete alusel töötada on midagi, mis on iga riigijuhi enda otsustada. Kui tarvis, saame jagada kogemusi seni rakendatud praktikate kohta ja viidata, mis töötas hästi ja mis mitte, kuid lõplikud otsused langetatakse kohapeal. 

Kuigi mingid parimad praktikad on universaalsed, on iga turg veidi erinev. On naiivne arvata, et keegi Eestis, Taanis või Poolast teab kohalikest paremini, kuidas ajada äri Hollandis, Saksamaal või Bulgaarias. Kui me seda usuks, olekski kõige mõistlikum hakata kõikjal nullist äri üles ehitama – reaalsed kogemused on aga kätte näidanud, et oma turgu teavad kõige paremini oma turu eksperdid. Seetõttu on ka mõistlik, et lõplikud otsused on kohalike juhtide käes. 

Oleme alaliselt otsimas uusi asjalikke ettevõtteid, kellega ühisosa leidmisel edaspidi koos toimetada. Tahaksid mõtteid põrgatada? Võta julgelt ühendust! 

Liitu uudiskirjaga