Septembris alustanud Äripäeva uus raadio (vt http://www.aripaev.ee/raadio) saadab korra kuus esmaspäeval eetrisse ekspordikogemustest rääkivate ettevõtjate raadiosaate “Ekspordivedurid”, mida toetab Uptime. Avasaates 4. septembril rääkis Uptime´i tegevjuht Eero Tohver tarkvaraarendaja ekspordikogemustest välisturgudel.
https://soundcloud.com/aripaev-eetris/uptime
Lisaks veebile saab Äripäeva raadiot kuulata ka traditsiooniliselt lühilaineraadiost sagedusel 92,4 MHz.
Saatesarja „Ekspordivedurid“ esimeses osas rääkis Eero Tohver sellest, miks Uptime otsustas välisturgudele minna, millised välisturud valiti ja milliseid soovitusi võiks teistele neist kogemusest jagada.
Tema sõnul on võtmeküsimuseks inimesed ja kohapealne tiim. Eemalt saab küll toetada ja anda häid ideid, aga nemad seal näevad turgu ja kliente kõige paremini. Kohalik meeskond peab klientidele usaldusväärne ning tõsiseltvõetav olema, seda on kõige lihtsam saavutada kohalike inimestega.
Uptime´i tegevjuht on Norra kontori arenguga praegu väga rahul, kuid lisab, et ei saa öelda, nagu mingeid raskeid hetki poleks olnud. Tänaseks on Norra meeskond kenasti tööle hakanud ja tööle on leitud õiged inimesed.
Eero Tohveri sõnul on tähtis tarkvaraarenduse puhul valida sihtturgudeks selliseid riike, kus hinnatakse sarnaseid väärtusi ning usaldust on lihtsam tekitada. Eestist tulles on näiteks Šveits ja Norra meiega hoopis sarnasemad, kui Prantsusmaa või Saksamaa.
Ei ole üht kindlat valemit, kuidas hästi välisturule minna, võtab Uptime´i tegevjuht saate “Ekspordivedurid” põhiteema kokku. Kunagi ei tea ette, mis viib sihile. On läbirääkimisi, mis tunduvad huvitavad, aga ei vii kuhugi, samas ka selliseid ootamatuid kohtumisi, millest saavad alguse suured asjad. Eeltööna tuleb aga rääkida kõigi inimestega, kes sellest turust teavad, lugeda selle turu kohta palju, rääkida välismaalaste ja kaasmaalastega, kes seal on toimetanud.
Kui varasemalt oli Uptime suunatud põhiosas Eesti turule, siis nüüd tuleb natuke üle poole käibest Eestist, aga ülejäänu põhiliselt Norrast-Šveitsist.