5 e-kaubanduse trendi, mis järgmiste aastate jooksul su e-poe edu mõjutavad

E-kaubanduse valdkond on kiirelt muutumas ning asjad, mis mõned aastad tagasi tundusid ebaolulised, liialt nišikad või lihtsalt tarbetud, on nüüd need, mida kliendid ootavad ja näha soovivad. Seega tasub teada, mis on need 5 olulist teemavaldkonda, millele lähitulevikus e-poe loomise juures tähelepanu pöörata.

Personaliseerimine

Inimestele meeldib tunda end erilisena, mis tähendab, et personaliseeritud kasutuskogemus on üks parimaid viise klientide tähelepanu võitmiseks ning kliendibaasi suurendamiseks. Kliendi ostukogemuse personaliseerimiseks on aga sadu erinevaid võimalusi, seega on oluline mõista, mis sobib kõige paremini konkreetsele kliendibaasile.

Personaliseerimine võib olla üsnagi lihtne ning turundusautomaatika on esimene samm sellel teekonnal. Klientidele nende vajadusi silmas pidades kohandatud pakkumiste saatmine on selgelt palju tõhusam kui sama pakkumise saatmine kogu oma meililistile. Siiski tasub tähele panna, et hästitoimiva turundusautomaatika loomiseks on vaja süsteeme andmete kogumiseks, sorteerimiseks ja mõistmiseks. Niisamuti tasub püüelda lähenemise poole, kus käsitöö hulk on viidud miinimumini.

Personaliseerimine ei tähenda aga vaid kliendile suunatud uudiskirjade saatmist. Paljud suured ettevõtted on oma e-poe loomisel kasutusele võtnud praktika, kus klientidele pakutakse nende profiilil põhinevaid kohandatud veebisaite: kui rõivamüüja e-poodi külastab 30-aastane mees, näeb ta modellidena teisi 30-aastaseid mehi; kui külastajaks on aga 23-aastane naine, näeb ta talle sobivaid tooteid tutvustamas modelle, kes talle enim sarnanevad.

Samuti ei tasu personaliseerimise juures ära unustada loogilist lähenemist. Paljud veebipoe loojad üritavad lehe külastajatele näidata tooteid, mis võiksid neile meeldida, lähtudes seejuures sellest, mida klient varem ostnud on. Seejuures kiputakse aga tihti soovitama kaupa, mida kliendil tegelikult vaja pole – kui ta juba korra praepanni ostis, siis pole talle mõtet teisi panne näidata, pigem tasuks süsteem üles ehitada selliselt, et ostukorvi soovitataks lisada hoopis oliiviõli või pannilabidas.

Makselahendused

Viimaste aastate jooksul on olnud kõige levinumaks makselahenduseks pangalingid, mille kõrval on teatud juhtudel olnud kohta ka krediitkaardimaksetel. Asjad on aga muutumas ning tehnoloogiafirmad nagu Apple ja Google on aktiivselt arendamas makselahendusi, mis on varasematest võimalustest mugavamad, kiiremad ja turvalisemad. See tähendab ühtlasi ka seda, et mida aasta edasi, seda rohkem hakkab e-poodidesse jõudma kliente, kes uudseid makselahendusi kasutada soovivad – eriti oluline on seee poodide puhul, mis tegutsevad ka turgudel, kus sellised makselahendused on juba jõudnud juurduda.

Seetõttu tasub meeles pidada, et mida lihtsamaks teha klientide makseprotsess, seda suurem on tõenäosus, et nad viivad ostu lõpule ega hülga viimasel hetkel ostukorvi.

Google’i ja Apple’i makselahenduste pakkumise kõrval tasuks lähiaastatel kaaluda ka võimalust võtta vastu makseid krüptovaluutades. Seejuures pea aga meeles, et see turg on endiselt arenemas ning paljud kliendid pole veel krüptorahanduse maailmas toimuvaga kursis, seega tasub võimalusele vähemalt esialgu läheneda ettevaatlikult.

Headless

Headless CMS ja headless e-poed on olnud viimaste aastate ühed suurimad jututeemad ning sisuliselt tähendab see seda, et süsteemi front– ja back-end ei ole teineteisest otseselt sõltuvad ning nende kahe vahel edastatakse teavet API-de abil.

Headless-lähenemine võimaldab võtta kasutusele mitmeid uudseid ja huvitavaid võimalusi, mida traditsioonilise lähenemisega pole võimalik saavutada. Näiteks muudab see märksa lihtsamaks multichannel-lahenduste loomise, aga võimaldab ka uudseid lähenemisi kasutajaliideste loomisel ja tekitab uusi võimalusi personaliseermiseks ja turundusautomaatika loomiseks.

VR ja AR

VR ja AR olid peamiseks jututeemaks aastatel 2015-2018, kuid on praeguseks mõnevõrra unustatud. Turu suurimad tegijad pole aga neist ideedest loobunud, seega võib olla võrdlemisi kindel, et näeme lähiaastatel selle trendi tagasitulekut. VR ja AR pakuvad e-kaubanduse vaatest ainulaadseid võimalusi pakkumaks klientidele veebikeskkonnas sama kogemust, kui nad saaks kogeda päris poodi külastades.  

Suunamudijad

Suunamudijad on siin et jääda, seega tasub nad enda turundustegevustesse kaasata ning luua tehnilised lahendused, et nende töö edukust hinnata ning edasi arendada. Baasvõimalustena peaks e-poe juures olema võimekus luua sooduskoode ning spetsiaalseid linke, et omistada liiklust ja sooritatud konkreetsele reklaamijale.

Samas ei takista miski ka luua pea täielikult automatiseeritud analüüsitööriistasid, mis aitavad selgemini mõista kampaaniate kasumlikkust ning mis aitavad hallata suunamudijatele tehtavaid makseid vastavalt nende poolt loodud lisandväärtusele. Suuresti on piiriks fantaasia ning pädev arenduspartner peaks suutma luua pea kõike, mille järgi vajadust on.

Kui vajad suurt, vastupidavat ja tulevikku vaatavad e-poodi, siis võta meiega ühendust. Meil on olemas kogemused, mis aitavad saavutada tulemused.

Olgu sinu sooviks Magento e-pood, nutikas tehisintellekt, või mõne muu erilahenduse programmeerimine, Uptime’i kogenud arendajad saavad ülesandega hakkama.

Rando Siimon

Äriarendusjuht

Võta ühendust

Liitu uudiskirjaga