02
Jun
2021

Esvika kogemus – tootekataloogist täisfunktsionaalseks e-poeks, mis suhtleb ise lao ja raamatupidamisega 

Klientide ootused e-äridele on kasvanud ja lihtsalt tootekataloogiga enam hakkama ei saa. Nii otsustas ka elektrimaterjalide müügiga tegelev Esvika liikuda veebipõhiselt staatiliselt tootekataloogilt täisfunktsionaalse e-poe peale, mis oleks ühendatud ka firma teiste infosüsteemidega, sealhulgas ka lao- ja raamatupidamistarkvaraga.  

Kuigi iga e-poe tähtsaimaks ülesandeks on hea kliendikogemuse pakkumine ja ostmise võimalikult lihtsaks tegemine, siis on kõige selle taga olulisel kohal ka IT-arenduse pakutav automaatika: käsitööd jääb oluliselt vähemaks, süsteemid suudavad omavahel suhelda ja klient saab täpsemalt, kiiremini ning vähese vaevaga teenindatud. 

Esvika uue e-poe puhul oli Uptime’i arendustiimi ülesandeks luua senise staatilise veebipõhise tootekataloogi asemele kõigi võimalustega e-pood, kus müüa kogu Esvika laia kaubavalikut nii teistele ettevõtetele kui ka eraisikutele.  

Lisaks tuli anda Esvika enda töötajatele mugavam ja paindlikum võimalus veebiplatvormil tooteid hallata, kui senine laoarvestuse lahendus pakkus. 

Arendusprotsessi käigus selgus, et ükski turult leitav valmislahendus või pooltoode ei vastanud päris täpselt nendele nõudmistele, mis Esvikal oma veebipoele olid, sestap tuli luua mitmeid erilahendusi ning kohandada juba valmis olevaid süsteeme.  

“Üks põhjus, miks mõned valmislahendused ei sobinud, oli soov lisaks ostu tegemisele võimaldada kliendil hinnapäringuid teha, mille vaatab üle inimene ja peegeldab siis tagasi, kas soovitud asjad olemas, millise komplektpakkumise saaks teha ja vajadusel soovitada lisaelemente või juhtida tähelepanu, kui mingi asi võib puudu olla. Vaja oli “konsultatiivset” müüki, mitte lihtsalt vormistada e-poe tellimusi,” selgitab arenduses “rätsepatöö” valimise põhjuseid Uptime’i tehnoloogiajuht Raimo Seero.

“Samuti on tegu B2B äriga, kus ei ole harvad juhud, kui töömees tellib, aga juht peab hiljem kinnitama. Need erisused koos vajaminevate integratsioonide spetsiaalsete lahendustega kallutasid meid eriarendust tegema,” märkis Seero ning lisas, et kaalumisel oli ka Magento aluseks võtmine, aga seekord olid ärinõuded ja konkreetne lahendus sellised, mis muutsid mõistlikumaks erilahenduse loomise. 

Liidestused ja tehnoloogiad 

Tänapäevase e-poe arendus on tihtilugu märksa suurem, kui lihtsalt järjekordse turult leitava tarkvara pakkumine. Korralik e-pood peab olema selgelt ning töökindlalt seotud kogu ettevõtte äriprotsessidega ning aitama protsesside haldamist ning loomist lihtsamaks ja mugavamaks muuta.  

See on ka põhjus, miks on e-poe arendamine seotud ka muude firma infosüsteemidega. Esvika e-poe puhul oli vaja loodav lahendus siduda ka näiteks laoarvestuse ja majandustarkvaraga, et kogu protsess sujuks automaatselt ja süsteemid saaksid omavahel nähtamatult ning automaatselt suhelda. 

Niisamuti sai e-pood liidestatud nii iScala kui ka Äriregistriga. Selleks, et kliendil oleks võimalikult mugav ning turvaline lehele sisse logida ja ostude eest arveldada, lõi Uptime e-poe tarbeks ka võimaluse end autentida ID-kaardi, Smart-ID ja Mobiili-ID abil.

E-poodide puhul on olulisel kohal ka turundus. Selleks, et Esvika värske e-pood otsingumootoritest paremini välja tuleks, arendas välja Uptime lahenduse, mis loob otsingumootorite hästi sobivad URLid ehk lisab veebiaadressi reale sobilikud slugid. 

Näiteks näeb ühe toote veebiaadress välja kujul https://pood.esvika.ee/valgustus/ultraled-suvistusraam-eaton-lum10534, sisaldades vajalikke ja olulisi märksõnu Google’i jaoks ning olles samas ka loetav toodet otsivale inimesele. 

“Selle projekti juures olidki kõige suuremateks ning huvitavamateks tehniliseks väljakutseks iScala majandustarkvara liidestus ja sellega seotud slugide genereerimine, aga ka juba varem loodud Esvika enda kliendibaasi loogika järgimine,” kirjeldas Uptime’i projektijuht Kristin Kuhlap projekti suurimaid väljakutseid. “Muutsime töö käigus veidi ka ettevõtte protsesse.” 

“E-äri projektis on olnud koostöö Uptimeiga hea ja tulemuslik. Oleme koostöös lahendanud ka keerukamad küsimused meie protsesside parendamiseks ja valmis saanud esimese etapi meie elektroonilisest müügikanalist klientidele. Edasine koostöö jätkub, sest palju häid mõtteid vajavad realiseerimist,” kommenteeris koostööd Uptime’iga Esvika juhatuse esimees Guido Tamm.

Eelmisel kevadel eriolukorra ajal toimunud müügi vähenemine jäi sel kevadel tänu uuele e-poele ära, kliente tuli hoopis juurde. 

Esvika uue e-poe platvormi puhul kasutatakse järgmiseid tehnoloogiaid: 

Back-endis 

  • .NET Core 3.0 
  • ORM: Entity Framework Core ja Dapper 
  • Andmebaas: MariaDB 
  • E-mailid: SendGrid 
  • Taustprotsessid: Hangfire 
  • Testid: Moq ja xUnit 

Front-endis 

  • Vue
  • Valitud pluginad 

Esvika e-poega saab lähemalt tutvuda siin: https://pood.esvika.ee/kataloog 

Saame ka sinu ettevõttele abiks olla? Võta meiega ühendust!