01
Feb
2021

Sandmani e-pood sai erilahenduse, mis arvestab hulgimüügi eripära

Sandman on suurim tarbijaelektroonika hulgimüüja Eestis. Kuigi ettevõttel oli juba varem olemas e-pood hulgimüügiks teistele firmadele, ei rahuldanud see enam uusi ärivajadusi. Sandman pöördus Uptime’i poole, et luua lihtne ja praktiline ärilt ärile ehk B2B e-pood, mida hulgiklientidel oleks mugav kasutada.

Kuna tegemist on ärikeskkonnaga, siis sellest tulenes ka praktiline disain, kuid samal ajal oli vaja arvestada mitmete hulgimüügist tulenevate erinõuetega e-poele.

Uue e-poe UI ehk kasutajaliidese disain oli juba olemas. Koos disainiga tuli ka selle HTML, et oleks võimalik liidestada tehnilise poolega.

Uptime’i tööks jäi front-end´i ehitamine, kasutades selleks Vue´d ja Typescript´i.

Lisaks tuli projekti käigus välja ka disainilisi vajadusi, mille lisakujunduse tegi juba Uptime.

Platvormipõhine e-pood ei rahuldanud

E-poe lahendus on Sandmanile spetsiaalselt arendatud. Kuna hulgimüügi platvormil on palju ärilisi keerukusi, tundus mõistlikum teha algusest lõpuni erilahendus, mitte üritada oma ärilisi soove mõne karbitoote või valmis platvormi raamidesse suruda.

Samuti oli Sandmanil varem oma e-poega kogemus olemas, seega teadis tellija väga täpselt, mida nad soovivad ning platvormipõhised lahendused ei rahuldanud vajadusi.

E-pood suhtleb majandustarkvara ja tootehaldussüsteemiga

Sandmani B2B e-pood vajab liidestust majandustarkvaraga ning suhtleb tootehaldussüsteemiga, kust päritakse kõik e-poele vajalik info nii toodete, klientide kui tellimuste kohta. Lisaks on B2B lahendus integreeritud väiksemate teenustega – näiteks e-kirjade saatmiseks, tarneviiside arvutamiseks jne.

Viis kõige suuremat väljakutset

Kuna tegemist oli erilahendusega, siis tuli lahendada ka ülesandeid, mida standardlahendustes ei pruugi tekkida.

Uptime´il seisid ees viis suuremat väljakutset:

  1. Hulgimüügil on väga keeruline hinnastamise loogika. Üks keerulisemaid töid oligi iga toote puhul kuvada õige hind ning selle hinna järgi filtreerida või sorteerida.
  2. E-poes dünaamiliste filtrite ehitamisel oli esialgu probleemiks jõudlus, kuid peagi sai rakendatud lahendus, mille tulemusena on ka filtrite lisamisel otsing kiire.
  3. E-poes on palju erinevaid vaateid, kus hulgiklientidel tekib palju kirjeid, mistõttu kasutatakse erinevates vaadetes paging´ut ehk lehekülgedeks jagamist. Kuna igal vaatel on erinev loogika, tuli leida selline paging süsteem, mis sobiks iga vaate loogikaga.
  4. E-poe tootepuu on suur ja kohati kuni viie tasemega. See nõudis nii head kasutajaliidest kui ka nupukat front-end´i lahendust, et tootepuud ja tooteid selle all kiirelt ja õigesti kuvada.
  5. Sandmani ärivajadused kasutajate rollide ja õiguste defineerimisel on detailsed. See oli väljakutse analüütikule, et koostöös Sandmaniga mõista vajalikke B2B õigusi ning arendajatele näidata infot vastavalt kasutajate väga spetsiifilistele õigustele.

Kasutatud tehnoloogiad

Projekti front on kirjutatud Vue´s ja Typescript´is ning arenduse juures kasutati ka Webpack´i tööriista. Stiilide jaoks kasutati Bootstrap´i raamistikku. Back-end on kirjutatud .NET´is.

Kliendi arvamus

“Jäime väga rahule nii koostöö kui tulemusega ning julgeme Uptime’i soovitada ka teistele ettevõtetele arenduspartneriks,“ kommenteeris koostööd Sandmani projektijuht Ago Henry Altjõe.


Toodete kategooriavaade. (Klõpsa piltidel täismõõtmetes vaatamiseks)

Toote detailvaade.

Tellimuse vormistamise vaade.