Aripaev.ee on suurim kohalik ärimeedia portaal ja üks suurima külastatavusega veebilehti Eestis, mis kajastab majandusuudiseid ja avaldab teemaportaale. Ajaleht Äripäev ilmub aastast 1989, lisaks kirjastatakse ajakirju, raamatuid, käsiraamatuid ja infolehti ning korraldatakse ärikonverentse. Äripäeva omanik on Põhjamaade suurim meediakontsern Bonnier Group.
Uptime OÜ on olnud Äripäeva arenduspartner alates aastast 1994. Äripäeva uudisteportaalide ja teemaveebide arendus on värskeim suurem koostöö Uptime´iga, mille käigus loodi kaks uudisteportaali (äripäev.ee ja dv.ee) ning 19 teemaveebi (näiteks raamatupidaja.ee, virtuaalkliinik.ee, ituudised.ee, imelineajalugu.ee jne).
Uudiste kuvamine on seadistatav juurutatud toote OpenContent abiga ning annab toimetajatele soovitud paindlikkuse loo lukku panemisel, piltide ja galeriide kuvamisel, tabelite, graafikute ja videode näitamisel, et sisu jõuaks lugejateni kõige paremini haarataval kujul.
Loodud tehnoloogiline platvorm võimaldab kokku panna ka huvitavaid uudiskirju ning toetab „Minu Äripäeva“ kontseptsiooni, kus lugejal on võimalik jälgida teda huvitavaid märksõnu ning saada teda huvitavad uudised esmajärjekorras oma e-posti aadressile – selleks, et kasutaja näeks just teda huvitavat sisu esiletooduna kanalis, kus ta uudiseid tarbib.
Uptime arendas pea 1,5-aastase projekti vältel 7 back end API’t, mis igaüks tegeleb teatud ärilise funktsionaalsusega: kas lugemisõiguste pärimisega, artiklite nimekirja väljakuvamisega, otsinguga, märksõnadega liitumisega või artikli sisu kuvamisega. Front end ehitati multi-tenant site´i põhimõttel, et sarnased saidid saaksid kuluefektiivsuse nimel ära kasutada samasid koodiridasid – kokku ehitati 4 erinevat nn koodibaasi.
Oluline oli ka tagada arendusprotsessi käigus saitide üleminek uuele platvormile, kus kohati kasutati veel vana süsteemi, aga osaliselt oldi uue süsteemi peal. Mitte vähem oluline oli ka artiklite ületoomine, mis olid avaldatud alates 1997. aastast ning sellega seotud süsteemide erisuste haldamine.
Oleme Uptime´iga pikaajalised partnerid ja teinud koostööd juba 1994. aastast. Seega oli uute artiklite toimetamise ja avaldamise süsteem mõlemale osapoolele tuttav ja arendamine kulges sellevõrra ladusamalt. Saime paindlikuma süsteemi, mis polnud enam nii jäik, kui vanema põlvkonna platvorm ning tänu ühtlustatud teemaveebide koodibaasile on Äripäeva uute toodete ja teemaveebide loomine nüüd palju kiirem ja lihtsam.
Olukorras, kus Bolt, Uber ja teised sõidujagamisteenused on jõuliselt turule tulnud ning teinud oma autode tellimise lihtsaks, otsis traditsioonilist taksoteenust pakkuv Tallink Takso mugavat mobiiliäppi, millega suurendada tellimuste vastuvõtmise võimekust. Kuna ühelt poolt saab äpi kaudu klient takso tellitud kiiremini ja mugavamalt kui helistades ning võib kaardilt jälgida, kui kaugel tellitud auto juba on, siis teiselt poolt võimaldab äpp pakkuda ka taksoteenuse eeliseid võrreldes sõidujagamisteenusega – näiteks kindlaks ajaks kohaletellimist, alati püsivat ühesugust tariifi ning muidugi ka kõigile nõuetele vastavat korras taksot. Taksojuhtidele sooviti uue rakenduse abiga pakkuda rohkem tööd.
Tellijale on taksoäpist näha eeldatav sõidu hind ning kohalejõudmise aeg, mida arvestatakse liikluse ja varasema kogemuse põhjal.
Taxilinki rakenduse arendas Uptime, kes on varem teinud tarkvaraarendust Tallink Taksole. Aasta tagasi sai valmis Tallinki taksofirma kõnekeskus, pardaarvuti ja backoffice´i tarkvara. Nüüd loodi kliendi äri paremaks edendamiseks taksoäpp, mis ühendab endas sõidujagamisteenustest tuttava mugavuse ning taksoteenusele omase kindluse teenuse kvaliteedi suhtes.
Uuele mobiilirakendusele loodi lihtne ja ilus kasutajaliides, mille tegemiseks võeti kasutusele VueJS raamistik ning arendamisel kasutati Cordovat, VueJS-I, Firebase´i ja Azure´i pilveteenust.
Avalikustamisele eelnes rakenduste kättesaadavaks tegemine Google Play ja Apple App Store´i poodides. Selleks tuli täita Google´i ja Apple´i esitatavad tingimused.
Taxilinki saab alla laadida IOS-ile siit ja Androidile siit.
Eesti ühed suuremad taksofirmad Tallink Takso ja Takso24 võtsid kasutusele uue, Eestis arendatud taksoäpi Taxilink. Võrreldes olemasolevate äppidega pakub uus rakendus kliendile alati plafooniga ametlikku taksot ja kindlat sõiduhinda. Bolt ja Uber on oluliselt muutnud Eesti taksoturu olukorda. Koostöös Taxitech OÜ ja Uptime OÜ loodud äpp Taxilink annab traditsioonilisele taksofirmale võimaluse konkureerida oma koduturul tehnoloogiahiidudega. Enne sõitu on võimalik tutvuda orienteeruva maksumusega ning takso kohale jõudmiseks kuluva ajaga. Hind arvutatakse taadeldud taksomeetri kaudu ning tasu arvestatakse kas kilomeetritariifi või ajatariifi järgi – mitte aga mõlema järgi korraga. Rakenduses puudub pakkumise-nõudluse vahelise koefitsiendi algoritm ehk kõik tellitud taksosõidud on alati sama hinna alusel arvutatud olenemata päevast ja kellaajast.
ABB on juhtiv energeetika, elektrifitseerimise, robootika ja tööstusautomaatika valdkonnas tegutsev rahvusvaheline tehnoloogiaettevõte, mis teenindab infrastuktuuri ja tööstusettevõtteid, pakkudes tööd 140 000 inimesele üle maailma. 130-aastase ajalooga ABB on jõudnud läbi innovatsiooni tänapäeva, rääkides kaasa tööstuse digitaliseerimise tulevikulahendustes, pakkudes lahendusi elektri transportimiseks jaamast seinakontaktini ning automatiseerides tööstusi alates looduslike toorainete kaevandamisest kuni valmistoodanguni. ABB tegutseb enam kui 100 riigis ja pakub tööd ligi 147 000 töötajale. ABB Eesti loodi 1992. aastal, ettevõtte tehased ja peakontor asuvad Harjumaal Jüris ning töötajaid on ligi 1400.
ABB Drives tehas vajas oma tegevuse paremaks korraldamiseks tarkvara, millega juhtida töötajate oskuste ja koolituste haldust, arvestada töötunde, pidada arvestust kulude üle ning teha kvaliteedikontrolli raporteid. Selleks arendas Uptime tehasele neljast ärimoodulist koosneva lahenduse. Mõned moodulid olid äriloogiliselt üsna keerukad ning detailide paika loksutamine võttis aega, kuid tulemus sai hea.
Vaatamata ABB suurusele saavutati arenduse käigus hea koostöömudel, mis sobis suurkorporatsioonile, kuid tagas ka teatava agiilsuse ehk paindlikkuse, et jooksvalt tegevusi ümber korraldada.
Kuigi ABB poolel oli palju tellijate esindajaid, sujus kokkulepete saavutamine ja valikute tegemine väga hästi ning projekt püsis täpselt kokkulepitud tähtaegades.
Koostöö jätkub lisa-arendustega.
Oleme Uptime´iga koostööd teinud ka varem. Seekordne arendus puudutas paljusid valdkondi ja väga oluline oli koostöö erinevate osapoolte vahel. Tehase keskne tööajaregistreerimis- ja planeerimissüsteem on tähtis töövahend, seega oli arenduse käigus vajalik ka paindlik ning kiire asjade ümberkorraldamine ja kasutajate soovidega arvestamine. Kokkuvõttes saavutasimegi sellise koostöömudeli, mis sobis kõigile ja projekt valmis ettenähtud tähtajaks.
InfraFly on professionaalsetele ettevõtetele mõeldud tööriist, mis muudab rasketehnika tellimise kiiremaks ja targemaks.
Rasketehnika tellimine käib uue rakendusega sama lihtsalt, kui mobiilne parkimine või taksoäpiga takso tellimine – igaüks saab sellega hakkama. Keskkond viib kokku rasketehnika pakkujad ning neid vajavad kliendid.
Uptime aitas luua lahenduse, mis hoiab kõigil oluliselt aega kokku. Kasutaja ei pea enam iga pakkujaga eraldi pikalt suhtlema ja oma soove üle kordama, kuna kõik saavad pakkumise korraga.
Keskkond sai alguse tegijate isiklikust vajadusest, kuid mure lõplikuks lahendamiseks kutsusid valdkonna spetsialistid InfraFly keskkonda arendama tarkavarfirma.
Rakenduse edasiarendajaks valiti Uptime. Tööd kestsid märtsist septembrini 2018 ning selle käigus muutusid kliendi vajadused põhjalikult. Valmis sai edasiarendatud toode, mis lisaks algsele aasta tagasi tehtud funktsionaalsusele pakub nüüd masinapargi haldust, tellimuste kalendrit ja palju muud. Rakendusega tegelesid Uptime´ist pidevalt kaks arendajat.
Valmisid ka mobiiliäpid nii Androidile kui IOS-ile, mis tehti avalikult kättesaadavaks oktoobris 2018.
Uptime on Infrafly strateegiline partner ja teenuse tehnoloogiline teostaja. Oleme Uptime´iga üldiselt väga rahul, koostöö on olnud edukas. Arendaja panus Infrafly eduloosse on mõõtmatu. Kõige olulisem väljakutse mõlemale poolele oli toote disainimine ja teostus määramatuse olukorras - kliendi vajadused ja soovid muutusid iga nädal, kui mitte tihedamini. Saime väljakutsega hakkama - teenus on turul ja kulutase kliendile, arvestades lähteülesande muutlikkust, optimaalne.
Tallink Takso AS pakub kõrgekvaliteedilist taksoteenust Tallinnas alates aastast 2007. Firma tegutseb kolme kaubamärgi all: Tallink Takso, Takso 24 ja Tallink Taksobuss. Kõigi nende brändidega on kliendile alati tagatud mugavus, paindlikkus, turvalisus ja mõistlikud hinnad.
Tallink Takso kasutas juba varem spetsiaalselt arendatud kõnekeskust ja taksode tarkvara, mis aja jooksul siiski enam nende kasvavatele vajadustele ei vastanud. Ettevõte vajas uut spetsiaalselt arendatud tarkvara, mis arvestaks nende äris toimuvate muutustega.
Uptime ehitas taksofirmale kohandatud süsteemi, mis koosneb kolmest põhikomponendist:
Süsteemi arendatakse pidevalt aina rohkemate äriprotsesside automatiseerimiseks ning taksojuhtide ja kõnekeskuse töötajate vajadustele vastavaks.
"Tarkvaraarendus on muutunud meie igapäevaseks tegevuseks ja praeguses turuolukorras ei saa me läbi ilma usaldusväärse arenduspartnerita. Meil on Uptime´iga hea koostöö, millele saame tugineda oma arendustöödes."
Ajaleht Õhtuleht alustas ilmumist 1944. aastal Tallinnas. Linnalehest üleriigiliseks tabloidistiilis ajaleheks sai Õhtuleht 1997. aastal. 2000. aastal ühinesid kaks konkureerivat tabloidi – Sõnumileht ja Õhtuleht ühiseks väljaandeks SL Õhtuleht, SL Õhtuleht AS kuulub praegu võrdsetes osades meediakontsernidele Ekspress Grupp ja Suits Meedia.
Paberajalehe tiraaž on praegu 45 700, mis teeb Õhtulehest suurima tiraažiga päevalehe Eestis, peatoimetajaks on Martin Šmutov ning lisaks ajalehele on kirjastusel veel veebiportaal www.ohtuleht.ee, digileht ja mobiiliäpid.
Mobiiliäppi plaanis väljaanne põhjalikult uuendada ja lisada sellele uusi võimalusi, mida veebiportaali mobiiliversioonis pole: näiteks horisontaalne rubriikide vahel kerimine ja teated mobiiliekraanile tähtsamatest uudistest.
Uues äpis on uuendatud lehekülgede päised, jalused, kõik menüüd, otsing, kommentaarium, seotud lugude lingid, galerii jm. Artiklite vaated on suuresti endiselt HTML-is ehk sellised, nagu näha portaali veebivaatest.
ReactNative, mida äpi tegemisel kasutati, oli projekti tegemise ajal välja tulnud uute versioonidega ja ka Õhtulehe API muudatused tõid töö käigus kaasa ümbertegemisi, kuid lõpuks sai äpp valmis uusimatel platvormidel ja Õhtulehe vajaduste järgi arendatuna.
Kindlasti arendatakse seda projekti edasi ja täiendatakse.
Apple App Store´is on Õhtulehe äpp Eesti uudisteäppide TOP 10-s. Google Play poest on rakendust alla laetud juba üle 10 000 korra.
Mobiilirakenduse saab endale alla laadida Androidi ja IOS-i versioonina.
Õhulehe vana mobiilirakenduse näol oli tegemist nn konteiner-tüüpi lahendusega, kus näidati lihtsalt veebibrauseri sisu. Tänaseks juba üle aasta tagasi leidsime, et lugejad väärivad paremat ja asusime otsima võimalikku arenduspartnerit ja sobivat platvormi. Kuna varasemast olime Uptime´iga juba koostööd teinud, siis pöördusimegi nende poole ja peale teema mõningat settimist olid nad nõus meie soovil React Native´i põhise mobiilirakenduse arendamisega alustama. Töödega alustati juba üle aasta tagasi ja alles sel aastal saime rakendusega välja tulla. Sellele vaatamata oleme tulemusega väga rahul, kuna rakendus on mõnusalt kiire ja sujuva liikumisega võrreldes eelmisega. Ja kuna tegu on native-tüüpi rakendusega, siis töötab nüüd tunduvalt paremini rakenduse-telefoni vaheline integratsioon – näiteks sisu jagamine sotsiaalmeedia kaudu või Facebooki otseülekannete vaatamine.
Aripaev.ee on suurim kohalik ärimeedia portaal ja üks suurima külastatavusega veebilehti Eestis, mis kajastab majandusuudiseid ja avaldab teemaportaale. Ajaleht Äripäev ilmub juba aastast 1989, lisaks kirjastatakse ajakirju, raamatuid, käsiraamatuid ja infolehti ning korraldatakse ärikonverentse. Äripäeva omanik on Põhjamaade suurim meediakontsern Bonnier Group.
Uptime OÜ on Äripäeva arenduspartner alates aastast 1994. Äripäeva Infopank on viimane suurem arendus koostöös Uptime´iga, mille käigus loodi 350 000 isikut ja 310 000 ettevõtet hõlmav andmebaas, loodi sellest otsimiseks mitmesugused tööriistad ja arendati välja tooted, mida klient saab endale tellida vastavalt oma vajadustele ja etteantud parameetritele. Infopangas on võimalik jälgida ettevõtete finantsilist käekäiku ning isikute äriseoseid.
Äripäeva Infopangas on olemas põnev ettevõtte- ja isikupõhiste nimekirjade koostamise tööriist, kus igaüks saab ise määrata filtreid ja kiirelt analüüsida ärisegmendi mahtusid. Selline n-ö sihtimistööriist aitab koostada nimekirju ettevõtetest ja isikutest, kellele teha müügipakkumisi või edastada turundussõnumit. Infopanga juures töötab andmehaldustiim, mis värskendab regulaarselt äriregistrist, maksuametist ja muudest avalikest infoallikatest ja otsekontaktidest saadavat infot.
Uptime arendas infopangale 8 kuud kestnud projekti vältel uue back-end süsteemi, mis koosneb andmebaasist, andmeallikate liidestustest ning andmete käsitlemise loogikast. Samuti loodi andmehaldusmeeskonnale eraldi uus keskkond andmete valideerimiseks, parandamiseks ning täiendamiseks. Uptime´i poolt on juba varasemalt loodud ka Infopank.ee veebileht.
Infopanga eesmärk on pakkuda ärijuhtidele ja spetsialistidele keskkonda, kus on nende konkurentide ja partnerite äritulemused ning -seosed presenteeritud kergesti loetaval kujul. Analüüsides ettevõtteid ja isikuid puudutavaid finants- jt olulisi andmeid, tuues välja olulisimad indikaatorid aitame oma klientidel langetada ärikriitilisi otsuseid ning olla edukad. Uptime viis lühikese aja jooksul ellu meie visiooni keerukast detailidele ja seostele orienteeritud andmelaost, mille najal saab teostada põhjalikku ärianalüüsi. Jätkame koos uute teenuste arendamist ning uue süsteemi potentsiaali avamist.
ABB on juhtiv energeetika- ja automaatikavaldkonnas tegutsev rahvusvaheline ettevõte, mis teenindab infrastuktuuri- ja tööstusettevõtteid ja pakub tööd 140 000 inimesele üle maailma. Ettevõtte tegevus jaotub kahte valdkonda: tootmine ja müük. ABB Eesti loodi 1992. aastal. Ettevõtte tehased ja peakontor asuvad Harjumaal Jüris ning tööd antakse ligi 1400-le inimesele.
ABB vajas elektrikilpide ja teiste Eestis asuva LVS (Low Voltage Systems) tehase toodete tootmisprotsessi planeerivat ja juhtivat projektihaldusvahendit.
Arendasime välja spetsiaaltarkvara, mis aitab ABB-l oma müügi- ja tootmiseesmärke täita. Tarkvara on abiks nii tootmisjuhtidele, projektijuhtidele kui müügipersonalile, lastes neil operatiivselt pakkumisi teha ja andes pideva ülevaate pakkumiste ja tellimuste kohta. Samuti annab süsteem lihtsustatud ülevaate projekti seisust.
Ühtse süsteemi kaudu saab erinevates moodulites hallata müügieesmärke, projekte ja nende eelarveid ning saata andmeid otse raamatupidamistarkvarasse arvete tegemiseks ja palkade arvestamiseks. Valitud andmete põhjal saab koostada aruandeid. Hinnaarvutusmoodul tagab selle, et projektile kuluv aeg ja hind on võimalik väga kiiresti välja arvutada.
Arendame tarkvara järjepidevalt, et ABB saaks oma tootmisprotsesse veelgi paremini hallata.
„Pikaajalistes tarkvaraprojektides tekib paratamatult väljakutseid, millega tuleb arendajal ja tellijal koos tegeleda. Uptime on neid võtnud alati tõsiselt ja tekkinud ülesanded lahendanud parima tulemuse saavutamise nimel.“
Vahur Suurküla
Arenduse ja projekteerimise osakonna juht
"Võimalus kasutusele võtta meie vajadustest lähtuvalt arendatud spetsiaaltarkvara on aidanud meie tootmist olulisel määral lihtsustada ja efektiivsemaks muuta. Olen kindel, et ükski valmis tarkvaralahendus seda ei suudaks. "
Stoneridge Electronics on rahvusvaheline ettevõte, mille Tänassilmas asuvas tehases töötavad sajad erinevate oskustega spetsialistid. Kuna uued tehnoloogiad vajavad pidevalt teadmiste täiendamist, on vaja hästi planeerida koolitusi ja saada ülevaade igaühe kompetentsist. Selleks telliski Stoneridge Uptime´ilt vastava infosüsteemi.
Koostöö töötajate koolituste ja kompetentside haldamise süsteemi arendamisel oli väga hea – klient oli alati valmis jooksvalt asju üle vaatama ja valikutes aktiivselt kaasa mõtlema. Nii valmis lahendus isegi planeeritust kiiremini.
1965. aastal asutatud USA elektroonikatööstuse ettevõtte Stoneridge Inc. tooted on valdavalt auto- ja masinatööstuse valdkonnast. Toodetakse elektrilisi ja elektroonikakomponente masinatele, traktoritele, bussidele ja veoautodele. Suurimad Stoneridge Electronicsi kliendid on hästi tuntud veoautotootjad MAN, Daimler, Ford, General Motors, Volvo ja Scania.
Eesti tehases valmistatavad tooted on elektroonilised juhtmoodulid, elektrijaotusmoodulid, sõidumeerikud ja sõidumeerikute tugitooted ning uksemoodulid. Kuna siinses tehases tegutseb ka tootearendusmeeskond, on koolitus ja oskuste täiendamine väga oluline. Uus infosüsteem aitab seda veelgi paremini korraldada.
"Töötajate oskuste pidev täiendamine on meile väga oluline. Sellepärast oli ka koolituste ja kompetentside haldamise süsteemi arendamine Stoneridge Electronicsi jaoks tähtis. Tulemus vastas ootustele ja olime rahul, et saime protsessi käiguga pidevalt kursis olla, et arvestati meie tagasisidega ning tähtaegadest ja lubadustest peeti kinni. Projekt sai valmis esialgu lubatust kiiremini."