ÄRIPÄEV AS
ÄRIPÄEVA uudisteportaalid ja teemalehed
Tarkvaraarendus
Projekti eesmärgid
  • Muuta mugavamaks ja kiiremaks toimetajate igapäevane töö uudiste loomisel ning haldamisel
  • Pakkuda dünaamilisemaid visuaalseid lahendusi, mis vana ja jäiga toote peal ei olnud enam võimalik
  • Ühtlustada teemalehtede koodibaas, et saavutada kuluefektiivsus lahenduste väljatöötamisel kõikides teemaveebides
Lahendus
  • Loodi React.js põhine modernne presentatsioonikiht koos seda toetavate dünaamiliste eraldiseisvate mikroteenustega lugemisõiguste haldamiseks, sisu kuvamiseks, uudiste nimekirjade kuvamiseks jm
  • Artiklite loomise tarkvara OpenContent seadistamine, arendamine ja juurutamine vastavalt projektile
  • Vanast keskkonnast uudiste migreerimine uude keskkonda
  • Kasutatud tehnoloogiad: React.js, Node.js, Laravel PHP, Solr, Elastic Search, Amazon AWS, Docker jm

Aripaev.ee on suurim kohalik ärimeedia portaal ja üks suurima külastatavusega veebilehti Eestis, mis kajastab majandusuudiseid ja avaldab teemaportaale. Ajaleht Äripäev ilmub aastast 1989, lisaks kirjastatakse ajakirju, raamatuid, käsiraamatuid ja infolehti ning korraldatakse ärikonverentse. Äripäeva omanik on Põhjamaade suurim meediakontsern Bonnier Group.

Uptime OÜ on olnud Äripäeva arenduspartner alates aastast 1994. Äripäeva uudisteportaalide ja teemaveebide arendus on värskeim suurem koostöö Uptime´iga, mille käigus loodi kaks uudisteportaali (äripäev.ee ja dv.ee) ning 19 teemaveebi (näiteks raamatupidaja.ee, virtuaalkliinik.ee, ituudised.ee, imelineajalugu.ee jne).

Uudiste kuvamine on seadistatav juurutatud toote OpenContent abiga ning annab toimetajatele soovitud paindlikkuse loo lukku panemisel, piltide ja galeriide kuvamisel, tabelite, graafikute ja videode näitamisel, et sisu jõuaks lugejateni kõige paremini haarataval kujul.

Loodud tehnoloogiline platvorm võimaldab kokku panna ka huvitavaid uudiskirju ning toetab „Minu Äripäeva“ kontseptsiooni, kus lugejal on võimalik jälgida teda huvitavaid märksõnu ning saada teda huvitavad uudised esmajärjekorras oma e-posti aadressile – selleks, et kasutaja näeks just teda huvitavat sisu esiletooduna kanalis, kus ta uudiseid tarbib.

Uptime arendas pea 1,5-aastase projekti vältel 7 back end API’t, mis igaüks tegeleb teatud ärilise funktsionaalsusega: kas lugemisõiguste pärimisega, artiklite nimekirja väljakuvamisega, otsinguga, märksõnadega liitumisega või artikli sisu kuvamisega. Front end ehitati multi-tenant site´i põhimõttel, et sarnased saidid saaksid kuluefektiivsuse nimel ära kasutada samasid koodiridasid – kokku ehitati 4 erinevat nn koodibaasi.

Oluline oli ka tagada arendusprotsessi käigus saitide üleminek uuele platvormile, kus kohati kasutati veel vana süsteemi, aga osaliselt oldi uue süsteemi peal. Mitte vähem oluline oli ka artiklite ületoomine, mis olid avaldatud alates 1997. aastast ning sellega seotud süsteemide erisuste haldamine.

Oleme Uptime´iga pikaajalised partnerid ja teinud koostööd juba 1994. aastast. Seega oli uute artiklite toimetamise ja avaldamise süsteem mõlemale osapoolele tuttav ja arendamine kulges sellevõrra ladusamalt. Saime paindlikuma süsteemi, mis polnud enam nii jäik, kui vanema põlvkonna platvorm ning tänu ühtlustatud teemaveebide koodibaasile on Äripäeva uute toodete ja teemaveebide loomine nüüd palju kiirem ja lihtsam.
Toomas Jõgi
Äripäeva IT-juht