02
Oct
2020

IT tiimijuht Heidi: uhke tunne on, kui lahendus kasutusse võetakse ja see aitab elu lihtsamaks muuta

Tarkvaraarendustiimides juba 17 aastat töötanud Heidi Kogres hindab vaheldust ja erinevaid teemasid, talle meeldib tiimijuhina olla sügavuti tarkvaraarenduse projektides sees samal ajal nii analüütiku kui projektijuhi rollides. Ta ei karda ka väikseid vaidlusi või erimeelsusi – viimased lausa peavad olema, et saada parim lahendus, millega kõik lõpuks rahul on.

Kuidas jõudsid Uptime´i?

Värbaja Marge kutsus. Aeg, millal ta mu LinkedInis leidis, oli töökoha muutmiseks igati sobilik, kuigi ma tol hetkel uut ametikohta tegelikult ei otsinudki.

Millega enne tegelesid?

Enne töötasin pangas, kus pidasin oma elu esimest ametikohta äripoole esindajana (varem olen töötanud vaid IT valdkonnas, tehnilise poole esindajana).

Kas ja kui palju tarkvaraarendusega oled tegelenud?

Olen tarkvaraarendustiimides töötanud kogu oma arvestatava töökarjääri, kokku siis juba 17 aastat. Selle aja jooksul olen läbinud vist kõikvõimalikud IT valdkonna ametikohad: süsteemikonsultant, konsultant, analüütik, projektijuht, tootejuht ja tiimijuht. Ainult arendaja ametikoht on veel pidamata.

Nende aastate jooksul olen olnud osaline väga erinevate valdkondade projektides nii era- kui avalikus sektoris. Olen juurutanud ERPi, spetsialiseerunud finantslahendustele, palgaarvestusele, logistikale, nii era- kui avaliku sektori ettevõtetes. Olen töötanud riigi IT-ettevõttes, kus minu vastutusalasse kuulusid EL liikmesriikide ning sisejulgeolekuga seotud tarkvaraprojektid. Erinevaid teemasid ja kliente on olnud palju ning olen selle üle väga tänulik.

Kuidas sai sinust IT tiimijuht ja mida see töö endast kujutab?

Ilmselt see aja jooksul kujunes nii. Uptime´is on tiimijuhi roll hoopis midagi muud, kui mujal IT-ettevõtetes, ilmselt see on ka üks peamisi põhjuseid, millega Uptime mind ära võlus. Siin saan tiimijuhina olla siiski ka sügavuti tarkvaraarenduse projektides analüütiku ja projektijuhi rollides. Pean sellist teemadesse süvenemist enesearengu vaates väga oluliseks. Mis seal salata, uhke tunne on ju ka, kui koos tiimiga välja mõeldud ja valmis arendatud lahendus kliendi juures igapäevassese kasutusse võetakse ning see aitab kuidagi nende igapäevaelu lihtsamaks muuta.

Mida oled Uptime´ist kõige rohkem juurde õppinud, milline on olnud kõige vajalikum kogemus?

Olen siin saanud tegeleda tarkvaraarendusega sellises valdkonnas, mis minu varasemast kogemuste pagasist puudus, ehk siis meditsiinivaldkonnaga seotud arendused. Kõige vajalikum kogemus ja teadmine nii siin, Uptime´is, kui ka üldse IT valdkonnas on ikka see, et hea tulemuse tood koju hea tiimiga, üksi ei tee tarkvaraarenduses midagi ära.

Kui mõistad arendajaga asju ühtemoodi, ei karda väikeseid vaidlusi või erimeelsusi – viimased lausa peavad olema, et saada parim lahendus – siis võib kindel olla, et tulemus on hea ning klient rahul.

Millega praegu tegeled, millised on suuremad projektid, mis käsil?

Minu tiimi kliendiks on praegu üks Eesti suurimatest haiglatest, kus meie vastutusalas on ca üheksa tarkvara. Haigla on suur asutus ning kõikidel tarkvaradel on teiste süsteemidega palju seoseid, see teeb asjad tunduvalt keerulisemaks, kuid samas ka põnevamaks. Teeme nii uusi lahendusi kui hooldame olemasolevaid.

Mis meeldib Uptime´is kõige rohkem?

Inimesed, töö ja töökeskkond. Siin ei ole üleliigset bürokraatiat, asjad on lihtsad, selged ja läbipaistvad. Tiimid toimivad nagu väiksed ettevõtted, olles samal ajal osa suuremast organisatsioonist. Inimesed on pühendunud ning teevad oma tööd kirega. Kui siia tööle tulin, siis oli tunne, nagu oleksin koju jõudnud.

Millega tegeled vabal ajal, millised on hobid?

Viimased paar aastat olen tegelenud lohesufiga. Kui on sobiv tuul, on mu aeg sisustatud – saan sellega tegeleda aastaringselt, varakevadest hilissügiseni merel, ja kui talvel lund on, siis ka lumel. Mõnel soojal tuulevabal päeval käime perega SUP-imas ning vähemalt kord aastas kindlasti ka lumelauareisil. Reisime on samuti teemaks, teeme seda perega nii palju kui võimalik.