20
Sep
2019

Uptime laieneb Eestis ja välisturgudel, senine mudel on end hästi õigustanud

Tarkvarafirma Uptime tegutses 2018. aastal Eestis, Norras ja Šveitsis ning laienes Taani. Suurim turg on küll endiselt Eestis, kuid väliskontorid liiguvad jõudsalt selles suunas, et nende tulu jõuab Eesti omale järgi. Samas otsib Uptime praegu laienemisvõimalusi nii koduturul kui mujal.

“Iseseisvate väliste arendusüksuste tekitamine on end hästi õigustanud,” kommenteerib möödunud  aasta tulemusi Uptime´i tegevjuht Eero Tohver, “see mudel annab tööd nii Eestis kui välisturgudel. Seega oleme praegu valmis laienema ja otsimegi selleks võimalusi ja partnereid, kellega teha koostööd Eestist toetamaks laienemist teistesse Euroopa riikidesse.” 

Endiselt oli suurimaks turuks Eesti 3,636 miljoniga (58% kogu tulust), järgnes Norra 1,560 miljoniga (25%) ning muud riigid andsid kokku 1,051 miljonit eurot tulu (17%).  

Ilmselt juba praegusel, 2019. aastal ületab grupi välisturgudelt teenitud tulu Eesti oma. 

Uptime´i konsolideeritud müügitulu 2018. aastal oli 6,25 miljonit eurot, kasv võrreldes eelmise aastaga 14%. EBITDA kasvas 24% ja jõudis 1,3 miljoni euroni. 

2018. aasta suurimaks välisturutehinguks oli Taani kontori ost. Sel aastal laienes Uptime ka Põhja-Makedooniasse. Uute turgude otsing ja laienemisvõimaluste leidmine jätkub nii ühinemiste kui ostude näol nii Euroopa turgudel kui ka Eestis. Senine kogemus on näidanud, et praegune mudel erinevate turgude müügivõimaluste, oskuste ja ressursside kombineerimisest töötab hästi ning aitab kõigil osapooltel areneda kiiremini, kui see oleks võimalik üksi tegutsedes.