24
Nov
2015

Meedia ja tehnoloogia lähitulevik

Hiljuti toimus USAs Wall Street Journali konverents, mille eesmärgiks oli kajastada tehnoloogia ja meedia trende ja suundumusi järgmisel, 2016 aastal.

Tuntud äristrateeg, endine Yahoo juhatuse liige ning tehnoloogia- ja meediaettevõtteid konsulteeriva ettevõtte Activate kaasasutaja ja juht Michael Wolf tegi konverentsil põhjaliku ülevaate sellest, mida võime järgmisel aastal oodata. Analüüsitud on inimeste veebitarbimises toimunud muutusi ja selle põhjal saab teha selgeid järeldusi, kuhu suunas valdkond ja raha liigub.

Wolf tõi välja 9 olulisemat teemat, millel pikemalt peatus. Konverentsil esitletud slaidikoguga saab tutvuda siin: Epic slide deck from former Yahoo board member lays out the future of tech and media.

Mõned trendid, mida tasuks välja tuua:

Järjest karmimalt tuleb võidelda tarbija tähelepanu pärast. Peamine võitlus inimeste ajakasutuse pärast toimub täna mobiili/tableti ja televiisori vahel.

Kuna multitasking on meie jaoks muutunud loomulikuks ja tähelepanu saab suunata mitmele asjale korraga, on keskmisel Ameerika täiskasvanul 24 tunni asemel 31 kasutatavat tundi päevas. USA statistikud on sellisele tulemusele jõudnud, liites muude tööde-tegemiste ajal toimuva televiisori jälgimise või muusika kuulamise aja ning saades seeläbi rohkem aktiivselt kulutatavaid tunde. Nii näiteks veedab inimene pilti vaadates ja heli kuulates rohkem aega kui magades. Liikuva pildi saatel veedame kokku üle 5 tunni päevas, taustahelide saatel, olgu selleks siis muusika striimimine või raadio kuulamine autosõidu ajal, 3,5 tundi.
Kokku tarbitakse meediat ja tehnoloogiat üle 11 tunni päevas. Magamiseks on keskmisel inimesel aega 7 tundi. Ülejäänud aeg kulub tööle, hobidele, söömisele ja muudele igapäevatoimetustele.

Meediatarbimise aeg järjest suureneb ning samuti multitaskingu võimalused, kuna uued tooted tulevad turule eesmärgiga seda võimaldada (Google’i isesõitev auto, Disney mängukonsool).

Chati kujul toimuv meediatarbimine on möödumas sotsiaalmeedia kanalites veedetud ajast – inimene tahab reaalajas sõpradega suhelda – vahetada oma mõtteid, jagada pilte või uudislinke. Lihtsalt Facebooki seina jälgimise asemel kasutatakse nüüd pigem Facebook Messengeri, WhatsAppi või Viberit. Põhjuseks on võimalus äpi abil tasuta suhelda, selle asemel et saata tasulist SMS-i.

Messaging vormis hakkab toimuma suurem osa meediatarbimisest ja peagi näeme, et ühes ja samas kanalis saab nii suhelda, muusikat kuulata, mängida, TV-saateid jälgida kui ka oste teha. Hea uudisena on see ka uueks kanaliks reklaami jaoks.

Ka ettevõtjal tuleb aru saada, et inimesed ei kirjuta sulle enam meili, jäädes seejärel hilisemat vastust ootama. Müük toimub samuti chati teel – pead kliendiga suhtlema siis, kui tal tekivad su tootega seoses küsimused, millest võib õige suunamise teel kohe kasvada ka ostusoov – homseks on ta läinud.

Tarbitavat infot või teenust soovitakse saada kiirelt ja ühest kohast. Äpiloomisega enam igaüks rikkaks ei saa. Kuigi saadaval on tohutult rakendusi, laetakse keskmiselt alla 8 äppi kuus ja aktiivselt kasutatakse neist 26. Need numbrid pole viimaste aastate jooksul muutunud.

Uue ettevõtja jaoks on seega asi keeruline – kliendi tähelepanu tuleb võita loetud sekunditega. Edukamad on selle teadmisega ehitanud miljardilise käibega äri (nt HelloFresh, Shazam, BuzzFeed).

Oluline on pakkuda kliendile teenust, mis rahuldab konkreetset soovi liigset süvenemist nõudmata. Ei soovi õhtuti peale tööd raisata aega poeskäimiseks – saad endale meie teenuse abil tellida toidukorvi koduukseni. Registreerid endale konto ja sulle toimetatakse edaspidi kord nädalas varu puhtaid sokke. Pakutavad teenused peavad olema teravad ja konkreetsed, sel juhul piisab vähem kui ühest minutist endale tõmmatud tähelepanust päevas, et oma raha kätte saada.

Wolf tõi välja ka huvitava ülevaate sellest, millised ühinemised ja ülevõtmised lähiajal tõenäoliselt toimuma saavad, arvestades sellega, milline osa on täisteenuse pakkumisest veel puudu.

Jääme põnevusega ootama!